- Mamy niezwykle szczęście mieszkać w mieście pięknym, barwnym kulturowo, z bogatą historią i wyjątkowym kapitałem przyrodniczym - tymi słowami rozpoczął prezentację programu wyborczego Piotr Grzymowicz. - Jego wyjątkową wartością są mieszkańcy i to oni w największym stopniu przyczynią się do tego, że możemy być dumni z Olsztyna.
Zdaniem urzędującego prezydenta do tej pory priorytetem wszystkich działań było miasto i jego struktura. Od nadchodzącej kadencji, ma być to mieszkaniec i jego otoczenie.
- To jest podstawą mojego programu wyborczego na najbliższe pięć lat - deklarował.
Piotr Grzymowicz przedstawił następnie cztery obszary funkcjonowania miasta, w których chciałby wprowadzić szereg zmian oraz nowości.
Kultura i przestrzeń publiczna
- Przestrzeń, o której mówimy, zawiera elementy tożsamości, kultury, jesteśmy pewną wspólnotą - argumentował prezydent. - Jej fizyczną częścią jest przestrzeń publiczna, służąca umacnianiu kontaktów i budowaniu relacji pomiędzy mieszkańcami.
W najbliższej kadencji urzędujący prezydent w głównej mierze chciałby utworzyć wielofunkcyjne Centrum Kultury w miejscu dawnego klubu Come In przy ulicy Knosały, jak również powołać nową, samorządową jednostkę kultury - Muzeum Miasta Olsztyna.
Prócz tego prezydent chciałby wprowadzić do kalendarza wydarzeń miejskich, kolejne, masowe imprezy kulturalne integrujące mieszkańców.
Inwestycje, gospodarka komunalna, przedsiębiorczość
- Jakość życia mierzona jest w dużej mierze poziomem świadczonych usług na rzecz mieszkańców - przekonywał Grzymowicz. - Komfort i łatwość korzystania z tej oferty sprawia, że relacje mieszkaniec-miasto stają się coraz lepsze i silniejsze. Wymiar tych relacji to klucz do sukcesu miasta.
W tej sferze kandydat na kolejną kadencję zamierza zbudować ulicę Nowobałtycką, jak również drugą nitkę trakcji tramwajowej w ciągu ulic Wilczyńskiego, Krasickiego, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego.
Obietnic w tym zakresie było jednak o wiele więcej. Grzymowicz zamierza także rozpocząć budowę parkingów w pobliżu węzłów komunikacyjnych, zainicjować budowę mieszkań socjalnych, poszerzyć granice Olsztyna o sąsiednie sołectwa, funkcjonalnie związane z miastem, czy też wdrażać program ograniczenia zanieczyszczeń powietrza i walki ze smogiem.
Wśród deklaracji trudno było jednak znaleźć argumenty, które miałyby przyciągnąć do Olsztyna nowych pracodawców, a co za tym idzie zwiększyć liczbę miejsc pracy.
Edukacja, zdrowie, pomoc społeczna i senioralna
- Edukacja to jedno z najważniejszych zadań gminy - przekonywał urzędujący prezydent. - Poziom tego rozwoju wyznacza także nasz stosunek do słabych i pokrzywdzonych przez los.
W tej sferze w planach byłoby sukcesywne ocieplanie szkół i przedszkoli, wprowadzenie bezpłatne przejazdów komunikacją publiczną dla uczniów, czy też rozwiązanie problemów związanych z niedoborem miejsc w żłobkach poprzez adaptację na ten cel istniejących obiektów użyteczności publicznej.
W planach jest także rozwinięcie zakresu usług świadczonych w ramach "Karty Seniora" i karty dla osób niepełnosprawnych.
Sport i rekreacja
- Sport jest ważnym obszarem aktywności, budującym lokalny patriotyzm i integrującym mieszkańców - przekonywał Piotr Grzymowicz.
Co zatem w następnej kadencji chciałby w tej sferze dokonać urzędujący prezydent?
- Przede wszystkim chciałbym kontynuować rozpoczętą budowę stadionu miejskiego przy al. Piłsudskiego oraz poprawić estetykę jego otoczenia - deklarował.
W programie wyborczym znalazła się także modernizacja hali "Urania" i rewitalizacja jej otoczenia oraz budowa Regionalnego Centrum Szkolenia młodych piłkarzy w oparciu o kompleks sportowy "Warmia".
- Moja decyzja o kandydowaniu na prezydenta Olsztyna jest świadoma i podyktowana przekonaniem, że proces przyśpieszonego rozwoju miasta jeszcze się nie skończy, a jego kontynuacja wymaga kompetencji i energii - zakończył swoje wystąpienie Grzymowicz.
Wartym odnotowania jest fakt, iż na prezentacji programu u boku prezydenta, prócz małżonki, obecna była wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego, Wioletta Śląska-Zyśk z Polskiego Stronnictwa Ludowego.
Na hasło przewodnie kampanii wybrano "Tylko Olsztyn!".
Komentarze (45)
Dodaj swój komentarz