Dziś jest: 19.09.2024
Imieniny: Januarego, Konstancji
Data dodania: 2016-05-10 14:08

Iwona Starczewska

Udręka z rejestracją pojazdów. Lepiej uzbrój się w cierpliwość

Nawet 2-godzinny czas oczekiwania w kolejce oraz brak możliwości wcześniejszej rezerwacji terminu wizyty. To tylko niektóre z uwag kierowanych przez zdenerwowanych interesantów do Wydziału Komunikacji i Transportu Powiatu Olsztyńskiego. Z takim problemem nie muszą zmagać się mieszkańcy Olsztyna, oni bowiem samochód mogą zarejestrować bez kolejek nawet przy okazji sobotnich zakupów w galerii handlowej.

reklama

Na naszą redakcyjną skrzynkę trafiają w ostatnim czasie apele o interwencję w sprawie niezrozumiałej i zdaniem naszych czytelników – nieporadnej obsługi interesantów w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Olsztynie. Nasi czytelnicy skarżyli się na to, że aby zarejestrować pojazd trzeba spędzić w urzędzie nawet 2,5 godziny z czego samo oczekiwanie na swoją kolej trwa nawet 2 godziny, pozostały czas to ten spędzony już przy okienku urzędnika.

Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy rzeczywiście obsługa w tym wydziale kuleje i są powody do narzekań. Na miejscu zastaliśmy kilkanaście osób czekających z numerkiem w ręku. 

Czekam już półtorej godziny, a jeszcze - według numerka - 5 osób przede mną. Tylko co chwila są przywoływane jakieś numerki, na które nikt nie wchodzi, a czas oczekiwania wciąż ten sam – mówi Pan Marian.

Jak udało nam się zauważyć zamieszanie z numerkami może wynikać z tego, iż jedna osoba, która chce zarejestrować dwa pojazdy musi pobrać dwa takie numerki. To też oznacza, że czas obsługi takiego interesanta automatycznie wydłuży się. Część oczekujących zwyczajnie też rezygnuje, przez co pobrane przez nich numerki bezskutecznie są przywoływane przez urzędników.

- Żeby załatwić tu sprawę trzeba wziąć wolne w pracy, albo wynająć zmiennika, który zajmie ci kolejkę o poranku, wtedy jest szansa, że nie będzie tego cyrku z numerkami – dodaje inny mieszkaniec powiatu olsztyńskiego (dane do wiadomości redakcji).

Rzeczywiście czas oczekiwania na wejście z numerkiem był podejrzanie długi dlatego postanowiliśmy zapytać urzędników z czego to wynika i dlaczego Powiat nie postawił na rozwiązanie, które sprawdza się w Urzędzie Miasta Olsztyna. Chodzi bowiem o rezerwację kolejki przez internet, co pozwala zaoszczędzić czas i nerwy. Dodatkowo olsztyński ratusz, by ułatwić mieszkańcom załatwienie formalności uruchomił punkt Urzędu Miasta w Galerii Warmińskiej, który czynny jest od poniedziałku do soboty w godzinach 10:00-17:45. Tam właściwie bez kolejek można zarejestrować pojazd, wyrobić prawo jazdy, czy wymienić tablice rejestracyjne.

Takich rozwiązań brakuje w powiecie. Jak udało nam się dowiedzieć w Wydziale Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Olsztynie przy Placu Bema na stanowiskach ds. rejestracji pojazdów i wydawania prawa jazdy pracuje obecnie 6 osób. Dziennie obsługują oni średnio 130 interesantów.

Urzędnicy wyliczyli, że obecnie średni czas obsługi interesanta to niemal godzina. Jak tłumaczy nam Magdalena Bujewicz-Mydlak ze Starostwa Powiatowego – ten czas wydłużony jest teraz ze względu na okres wiosenny, który obfituje w liczbę interesantów.

Jak wyjaśnia Bujewicz-Mydlak starostwo kiedyś prowadziło system rezerwacji kolejek online, jednak musiał on zostać zawieszony.

- Rejestracja online chwilowo jest zawieszona z uwagi na konieczność wdrożenia nowego systemu informatycznego. W niedługim czasie ta forma rezerwacji kolejki będzie dostępna. Wydział prowadzi natomiast rejestrację telefoniczną i bezpośrednią. Z myślą o klientach, którzy chcą się zarejestrować osobiście, w ciągu 1 dnia telefonicznie rejestrowanych jest maksymalnie 15 osób – mówi Magdalena Bujewicz-Mydlak.

Niewielu mieszkańców powiatu wie, że aby zarejestrować pojazd nie trzeba przyjeżdżać do Olsztyna. Jak udało nam się ustalić w Dobrym Mieście i Biskupcu funkcjonują oddziały zamiejscowe, w których mieszkańcy powiatu olsztyńskiego również mogą załatwić sprawy urzędowe. Oba wydziały czynne są w poniedziałki w godzinach 9.00-16.00, we wtorki i czwartki w godzinach 8.00-14.30 oraz w piątki od godziny 8.00 do 14.00.

Galeria

Komentarze (3)

Dodaj swój komentarz

  • Kapitan Planeta 2016-05-21 16:15:08 83.9.*.*
    w 2004 czekało się 3 dni w kolejce, kolejka stał dzień i noc jak w PRLu, teraz pikuś :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • olsztynianin 2016-05-17 00:02:04 78.88.*.*
    czas najwyższy popracować nad szybszą obsługą klienta ,130 osób na 6 pracowników, to tylko 22 osoby na pracownika, zakładając że pracuje 7,5 godziny to ma na obsługę jednego klienta 20 minut /przyjęcie dokumentów, ich weryfikacja,wystawienie nowych oraz wydanie tablic to nie jest wielka filozofia/ są to czynności wykonywane prawie automatycznie, wielokrotnie w ciągu dnia, miesiąca, roku przez pracownika. Np. lekarz ma 10 minut na przyjęcie pacjenta musi przeprowadzić wywiad,ustalić na co choruje ,dobrać leki , wystawić receptę, skierować na inne badanie.Nie mam zamiaru porównywać obu stanowisk pracy ale w Wydz. Komunikacji chora jest organizacja pracy lub jej brak.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 5
  • Irek bienik 2016-05-12 07:34:43 176.221.*.*
    punkt UM w Galerii powinien być tylko dla osób fizycznych a tymczasem coraz częściej zdarza się, że rejestrują handlarze kilka-kilkanaście samochodów naraz. kontaktowałem się w tej sprawie z ratuszem, ale mają to w dupie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 1

www.autoczescionline24.pl