Przypomnijmy, w kwietniu tego roku Facebook wykupił Instagram (aplikację fotograficzną dla iPhone przeznaczoną dla miłośników fotografii, lubiących na najróżniejsze sposoby modyfikować zdjęcia) za miliard dolarów.
Teraz nowy właściciel chce zarobić na aplikacji, stąd zmiana polityki prywatności.
Facebook poinformował, że w myśl nowego regulaminu, wszystkie publiczne zdjęcia będą mogły zostać udostępnione innym podmiotom, także do celów reklamowych. Zmiany mają wejść w życie 16 stycznia, a więc zdjęcia wprowadzone po 16 stycznia nie będą mogły zostać wycofane z obiegu.
Te doniesienia spowodowały prawdziwą burzę w sieci, na którą natychmiast zareagował Kevin Systrom, jeden z założycieli Instagramu. Systrom stwierdził, że regulamin i nowe zasady zostały źle opisane. Na swoim blogu wyjaśnił, że Instagram będzie wykorzystywał zdjęcia profilowe i informacje o linkach użytkowników jako część marketingu społecznościowego, podobnego do „tekstów sponsorowanych”, narzędzia reklamowego Facebooka.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz