Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonanie studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowego i koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S16 na 74-kilometrowym odcinku łączącym Mrągowo, Orzysz i Ełk.
Wykonawcą będzie konsorcjum firm Europrojekt Gdańsk S.A. (lider) oraz Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem Sp. z o.o. Koszt wykonania dokumentacji to niemal 13 mln złotych.
W ramach tego zamówienia wykonawca ma zaktualizować materiały do decyzji środowiskowej obejmujące m.in. inwentaryzację przyrodniczą, ponowną analizę akustyczną i ocenę uwarunkowań bezpieczeństwa ruchu drogowego. Do zadań wykonawcy dokumentacji będzie też należało uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji oraz opracowanie rozwiązań drogowych i mostowych umożliwiających ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „projektuj i buduj”. Na zrealizowanie zadania wykonawca będzie miał 37 miesięcy.
Szesnastka to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur w układzie równoleżnikowym. Ostatnie zmiany rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych dla naszego województwa wprowadziły dwie nowe drogi ekspresowe: S5 – stanowiącą przedłużenie istniejącej drogi ekspresowej S5 od węzła Nowe Marzy (A1) do Ostródy oraz S16 Olsztyn – Ełk – Knyszyn.
Dzięki tym drogom północno-wschodnia część Polski, w tym nasze województwo, uzyska możliwość przejazdu w układzie równoleżnikowym trasą wiodącą drogami klasy S. Od granicy z woj. kujawsko-pomorskim do Ostródy będzie to droga S5, następnie do Olsztynka - S7, z Olsztynka do Olsztyna - S51 i od Olsztyna do Ełku - S16.
Układ ten będzie łączył drogi biegnące na linii północ – południe: autostradę A1, drogę ekspresową S7 i drogę ekspresową S61. Tym samym połączy region z pozostałą siecią autostrad i dróg ekspresowych w kraju i Europie.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz