Montaż estakady polega na nasuwaniu przęseł obiektu na wykonane wcześniej podpory.Czynność nasuwania odbywa się za pomocą hydraulicznych siłowników, które podczas jednego ruchu tłoka przesuwają w ciągu 15-30 minut ważący 300 ton element przęsła o około 50 centymetrów. W pierwszym etapie nasuniętych zostanie 12 elementów wysyłkowych w dwóch ciągach – po jednym na każdą jezdnię. Cała operacja nasuwania została podzielona na sześć etapów. Kolejny etap montażu konstrukcji przewidziany jest na czerwiec. Zastosowany sposób montażu obiektu wynika z istniejących w dolinie Pasłęki uwarunkowań środowiskowych - estakada będzie biegła nad terenem chronionym w ramach sieci obszarów Natura 2000.
Montowana obecnie estakada to najdłuższy obiekt inżynierski realizowany w ramach budowy drogi ekspresowej S51. Jest to mierzący ponad 400 metrów obiekt siedmioprzęsłowy.
Przypomnijmy rozbudowa drogi ekspresowej S51 na odcinku Olsztyn – Olsztynek obejmuje teren od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1370N w Tomaszkowie do Ameryki - na styku z obwodnicą Olsztynka. W przeważającej części projektowana rozbudowa drogi przewidziana jest po śladzie istniejącym DK51 z wyjątkiem korekty trasy w miejscowości Dorotowo – gdzie projektowana jest nowa trasa oraz w miejscowości Gryźliny – z uwagi na nienormatywne łuki w planie.
Projekt rozbudowy do parametrów drogi klasy S obejmuje budowę dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu (docelowo 3 pasy w każdym kierunku), budowę obiektów mostowych – w tym przejść dla zwierząt dużych średnich i drobnych, przebudowę jezdni dróg bocznych krzyżujących się z drogą S51, przebudowę istniejącej drogi krajowej na włączeniu, budowę dwóch węzłów drogowych oraz obwodnic miejscowości Dorotowo po nowym śladzie.
Realizacja inwestycji ma się zakończył latem przyszłego roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz