Dziś jest: 23.11.2024
Imieniny: Adelii, Felicyty
Data dodania: 2017-12-08 09:58

Redakcja

Większa przejrzystość działań urzędników i ułatwienie dla wykonawców

Miasto wybrało wykonawcę systemu Platforma Zamówień Publicznych dla ratusza i jednostek gminy Olsztyn. Dzięki takiej platformie przetargi będą dostępne w formie elektronicznej od momentu planowania zamówienia po złożenie ofert i wybranie najkorzystniejszej oferty.

reklama

Platforma  pozwoli na wprowadzenie jednolitego systemu zarządzania zamówieniami publicznymi w Urzędzie Miasta Olsztyna i jednostkach podległych.

- Gmina Olsztyn dąży do jak największej przejrzystości działań. Jednym z narzędzi, które to umożliwiają będzie Platforma Zamówień Publicznych. Jest to jednocześnie chęć wywiązania się z realizacji ustawowego obowiązku uruchomienia narzędzia do elektronicznego prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego - informuje prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Platforma ułatwi składanie ofert potencjalnym wykonawcom, ale również pracę urzędnikom poprzez łatwy dostęp do zbioru przetargów i ich historii. Poprzez system wykonawcy będą mogli złożyć ofertę w postępowaniu bez konieczności dostarczania dokumentów w formie papierowej. Zwiększy się również dostępność usługi: ofertę będzie można złożyć o każdej porze, a nie tylko w godzinach pracy Urzędu, jak to jest w tej chwili. System będzie również udostępniał funkcjonalność newslettera, poprzez którą wykonawcy będą mogli dostawać powiadomienia o interesujących ich postępowaniach

W pierwszej kolejności  uruchomiony zostanie portal dla małych postępowań (do 30 tys. euro). Przewiduje się, że będzie to maj 2018 roku. Natomiast funkcjonalność obejmująca przeprowadzanie zamówień zgodnie z ustawą ma pojawić się na początku listopada 2018 roku.

Wartość zamówienia to 858 171,00 zł  z czego 85 proc. pochodzi ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury na lata 2014–2020. 

Źródło: UM Olsztyna/własne

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl