Mieszkańcy Braniewa, Pieniężna, Ornety i Dobrego Miasta ponownie będą mogli dojechać do Olsztyna pociągiem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację kolejnego etapu prac na linii kolejowej nr 221 łączącej Gutkowo z Braniewem.
Na blisko 18-kilometrowym odcinku z Pieniężna do Braniewa wymieniona zostanie nawierzchnia torowa, co pozwoli na sprawny i szybszy przejazd pociągów pasażerskich oraz przewóz towarów. Zadanie o wartości 70 mln zł netto ze środków budżetowych PLK SA wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. Zakończenie zadania planowane jest do końca listopada br.
Na szlaku Gutkowo-Dobre Miasto gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Bukwałdzie, Cerkiewniku, kontynuowane są prace w Swobodnej, a w Dobrym Mieście postępują prace wykończeniowe. Na stacji Olsztyn Gutkowo od 14 czerwca podróżni korzystają z peronu nr 1. Postępują prace przy przebudowie peronu nr 2 oraz zabudowie kolejnych nowych torów na stacji.
Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowane zostaną wygodne pochylnie. Będą ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz jasne, energooszczędne oświetlenie. Na trasie wymieniono szyny i podkłady na 17 km linii. Remontowany jest ostatni z 6 wiaduktów kolejowych.
W latach 2020-2021 wymieniono tor na szlaku Dobre Miasto-Orneta, a w latach 2021-2023 na odcinku Orneta-Pieniężno. Nowy tor położono na około 40 km linii, wyremontowano 79 obiektów inżynieryjnych - przepustów, wiaduktów i mostów. Zbudowano nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety, który zwiększy dostęp mieszkańców do kolei. Gotowe są konstrukcje peronów w miejscowościach Bzowiec, Rogiedle, Lubomino i Henrykowo. Na szlaku Dobre Miasto-Braniewo układany jest światłowód w celu lepszej łączności między pracownikami PLK SA odpowiedzialnymi za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów.
Efektem inwestycji będą lepsze podróże koleją z Braniewa do Olsztyna oraz sprawny przewóz towarów. Cięższe składy będą mogły przewieźć więcej ładunków. Po zakończeniu wszystkich prac i pozyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie pokonają trasę z prędkością do 100 km/h na odcinku Olsztyn-Dobre Miasto oraz do 70 km/h na odcinku Dobre Miasto-Braniewo. Udostępnienie odcinka Olsztyn Gutkowo-Orneta dla przewoźników planowane jest od wrześniowej korekty rozkładu jazdy, a odcinka Orneta-Braniewo w grudniu br.
Prace o wartości ponad 220 mln zł netto na odcinku Olsztyn Gutkowo-Dobre Miasto są dofinansowane ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przebudowa odcinka Dobre Miasto-Orneta-Pieniężno za około 138 mln zł realizowana jest ze środków krajowych.
Komentarze (11)
Dodaj swój komentarz