Ideą wydarzenia było wdrożenie przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego i organów administracji państwowej w tajniki skutecznej promocji, marketingu i oczywiście, PR-u. Uczestnicy mieli okazję posłuchać prelekcji wielu doświadczonych ekspertów, praktyków, a także wymienić się poglądami, na zorganizowanych warsztatach. Konferencję otworzyło przemówienie starosty powiatu olsztyńskiego, Andrzeja Abako, który z dumą ogłosił, że nasz region uzyskał odznaczenie w konkursie „Kryształy PR-u”, za projekt, jakim jest Szlak Św. Warmii.
Dzięki temu, że na realizację wydarzenia przeznaczono aż trzy dni, wachlarz podjętych tematów był bardzo szeroki. Począwszy od kwestii związanych z nadchodzącymi, wielkimi krokami, wyborami samorządowymi, aż po innowację, jaką niesie za sobą sztuczna inteligencja i chat GPT. Eksperci wypowiedzieli się, m.in. jak przeprowadzić kampanię wyborczą na najwyższym poziomie i jakich błędów należy unikać. Często robili to w sposób humorystyczny, przedstawiając „wpadki polityczne” z lat poprzednich, co budziło aprobatę uczestników.
Program konferencji:
Dzień I
-
„Promocja regionu „Szlak Świętej Warmii”” – Andrzej Abako, starosta olsztyński, Joanna Michalska-Reda, wicestarosta olsztyński;
-
„Jak wygrać wybory, czyli strategia w wyborach samorządowych” – Sebastian Chachołek, ekspert ds. marketingu politycznego;
-
„Kryzysy polityków, czyli jak na własne życzenie przegrać wybory” – dr Mariusz Sokołowski, ProStrategic Communication, były rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji;
-
„Promocja regionu poprzez pryzmat mechanizmu gry” – Rafał Kamiński, KompasGo;
-
„Od miasta przygranicza do miasta kultury, czyli transformacja Cieszyna” – Gabriela Staszkiewicz, Burmistrz Miasta Cieszyna;
-
„Kompas polityczny – jak wykorzystać media do osiągnięcia sukcesu wyborczego” – Marcin Szczupak, Dyrektor Badań i Rozwoju, PSMM Monitoring&More.
Dzień II
-
„Szlak Kopernikowski” – Marcin Galibarczyk, Dyrektor Departamentu Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego;
-
„Zarządzanie zrównoważonym rozwojem przez Gminę” – Anna Szweda-Piguła, Dyrektor Centrum Rozwoju Miasta, Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego;
-
„Kampania parlamentarna 2023 – impresje” – Wojciech Szalkiewicz, rzecznik prasowy powiatu olsztyńskiego;
-
„Nie zakładaj TikToka, przecież to miejsce dla dzieciaków” – Adrian Ligorowski, Grupa PRC Holding Sp. z.o.o.;
-
„Jak zmieniliśmy Katowice – Od miasta stali i węgla po metropolię” – Waldemar Bojarun, Wiceprezydent Miasta Katowice;
-
„Warsztaty pracy z kamerą/ wystąpienia publiczne” – Michał Raszka, Członek Zarządu Grupa PRC Holding Sp. z.o.o., Danuta Buras, Junior Video Producer Grupa PRC Holding Sp. z.o.o.;
-
„Skuteczna reklama w SoMe” – Roksana Mielczarek, Account Manager Grupa PRC Holding Sp. z.o.o.
Dzień III
-
„Idą zmiany...przegląd skutecznych metod wdrażania zmian w samorządzie, społecznościach i elektoratach wyborczych” – Marek Skała, Instytut Szkoleniowy Megalit;
-
„Sztuczna inteligencja” – Marek Staniszewski, Heuristica;
-
„Warsztaty – Sztuczna inteligencja w promocji i komunikacji marek” – Marek Staniszewski, Heuristica.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się prelekcje, m.in. Sebastiana Chachołka (eksperta ds. marketingu politycznego), który opowiedział o istotności i skuteczności kampanii wyborczej; Mariusza Sokołowskiego (byłego rzecznika Komendanta Głównego Policji), który przedstawił dekalog działań, które doprowadzają zazwyczaj do fiaska kandydatów, biorących udział w wyborach; czy Marka Skały (Dyrektora Instytutu Rozwoju Megalit). Przemówienie ostatniego z wymienionych dotyczyło szeroko pojętych zmian, które prowadzą do ciągłego rozwoju, a na które często się buntujemy, ale w konsekwencji je akceptujemy. Przekonywał, że sukces pojawia się w momencie wyjścia ze strefy komfortu.
- Bardzo się cieszę, że mogliśmy być współorganizatorem imprezy ogólnokrajowej. Na zaproszenie nasze i organizatora przyjechało prawie stu samorządowców z całej Polski. Warsztaty, które zostały stworzone, miały na celu pokazać znaczenie dobrych zachowań w zakresie komunikacji społecznej, która otwiera się na mieszkańców. Oczekiwania zostały spełnione. Wszystkim wyróżnionym i nagrodzonym serdecznie gratuluję Kryształu PR-u i życzę, aby te wszystkie praktyki, które wprowadzili w swoich samorządach, przynosiły tylko pozytywne efekty dla ich mieszkańców - podsumował wydarzenie portalowi olsztyn.com.pl, starosta olsztyński Andrzej Abako.
Redakcja olsztyn.com.pl z chęcią wsparła to przedsięwzięcie, rejestrując wystąpienia prelegentów w materiale wideo. Dodatkowo, przeprowadziliśmy szereg rozmów z przedstawicielami świata PR-u, promocji, marketingu i polityki. Wszystkie dostępne materiały znajdują się poniżej.
Skrót wydarzeń z Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz