Miasto szykuje się do rozbudowy linii tramwajowej. W ramach tej inwestycji, tramwaje miałyby wozić pasażerów od Pieczewa, wzdłuż ul. Krasickiego, Wyszyńskiego i po Piłsudskiego do obecnego torowiska na Kościuszki. Wśród rezerwowych wariantów pozostaje połączenie os. Generałów z Pieczewem w ciągu ul. Wiczyńskiego, a także poprowadzenie trakcji w głąb Kortowa oraz po ul. Dworcowej.
Rozbudowa linii tramwajowej przywołuje ponownie temat krańcowego przystanku przy Wysokiej Bramie, który musi stać się dwuperonowy. Przypomnijmy, w trakcie realizacji pierwszego etapu inwestycji tramwajowej, plany lokalizacji przystanku tuż przy tym zabytku pokrzyżowały odkrycia archeologiczne na Placu Jedności Słowiańskiej.
Zdaniem prezydenta Olsztyna, Piotra Grzymowicza – są teraz dwa rozwiązania tego problemu.
- Pierwszy – że wjeżdżamy tramwajami na plac Jedności Słowiańskiej, a z uwagi na spory spadek terenu, wynosimy wyżej o około metr perony i obok sytuujemy zatokę autobusową, zostawiając przy tym wąską jezdnię komunikacyjną – czyli de facto robimy w tym miejscu mały i niestety ciasny „dworzec” przesiadkowy. W drugim wariancie zamykamy plac dla pojazdów, łącząc w ten sposób część średniowieczną centrum z częścią XIX-wieczną i zwiększamy funkcjonalny obszar starówki. Przy tym rozwiązaniu tramwaje kończyłyby bieg na ulicy 11 Listopada, a autobusy miałyby zatokę przy ulicy Pieniężnego, w miejscu jej łączenia z placem. To rozwiązanie pozwoliłoby na lepszą, bo nieograniczoną rozwiązaniami komunikacyjnymi ewentualną ekspozycję rondeli. Stworzyłoby także większe szanse na lepsze wykorzystanie placu Jedności Słowiańskiej w przyszłości i zmianę jego otoczenia – informuje na prezydent Piotr Grzymowicz.
Które rozwiązanie będzie korzystniejsze? Prezydent Olsztyna we wtorek spotka się w tej sprawie z Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną.
- Zależy mi na jej opinii, bo to doświadczony, oddany sprawom miasta zespół architektów i urbanistów. Jestem przekonany, że wspólnie zdecydujemy, jakie rozwiązanie będzie dla Olsztyna najlepsze. Nie chodzi o szczegółowe rozwiązania architektoniczne, bo od tego są projektanci, ale o wskazówki urbanistyczne, co do przyszłości tej ważnej przestrzeni miejskiej – dodaje prezydent Olsztyna.
Komentarze (13)
Dodaj swój komentarz