Historia remontu olsztyńskiego dworca głównego jest długa. Początkowa koncepcja budowy dworca kolejowo-autobusowego nie została zrealizowana przez konflikt między PKP a deweloperem, w którego posiadaniu jest autobusowa część. Remont trakcji rozpoczął się w 2021, a konstrukcja nowego budynku w 2022.
Na jakim etapie jest obecnie? Jak przekazuje Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP S.A., finalizowane są prace związane z wykonaniem poszycia dachowego. Układana jest warstwa izolacyjna oraz wierzchnia pokrycia dachowego. Kontynuowane są także roboty przy montażu szklanej elewacji od strony peronów. Rozpoczęty został także montaż elewacji na bokach budynku.
Na zewnątrz nadal kontynuowane są roboty ziemne, a także żelbetowe - przy wykonaniu pochylni prowadzącej z placu w kierunku tunelu na perony. Wewnątrz trwają prace tynkarskie oraz związane z wykonaniem cementowych posadzek. W najbliższym czasie planowany jest montaż wind i schodów ruchomych.
Modernizacja dworca to nie tylko budynek, ale także trakcja. Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, Ireneusz Merchel przekazał, że zakończyły się prace przy budowie peronów nr 3 i 4, trwa natomiast budowa peronów 1 i 2. Ich zakończenie przewidziane jest - o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne - na koniec stycznia.
Posuwające się dość szybko prace mają zakończyć się w pierwszych miesiącach 2024 roku. Pełna funkcjonalność dworca będzie możliwa po przebudowie układu torowo-peronowego. Cała inwestycja kosztowała niemal pół miliarda złotych. Za budynek zapłacono 70 mln zł, a sama stacja Olsztyn Główny kosztowała przeszło 400 mln zł.
Komentarze (43)
Dodaj swój komentarz