Policjanci z Olsztyna otrzymali w środę (20 października) zgłoszenie o oszustwie. 42-latka była przekonana, że pomaga rodzinie w potrzebie. Pokrzywdzona myśląc, że koresponduje ze swoją siostrą, odpowiedziała na prośbę pożyczenia pieniędzy. Kobieta będąc przekonana, że pomaga rodzinie będącej w potrzebie na wakacjach, dwukrotnie wysłała kod BLIK, a następnie z jej konta zniknęło 2 tys. zł. Kobieta po telefonie do siostry zorientowała się, że padła ofiarą oszusta.
W podobny sposób zostały oszukane kolejne 3 osoby. Łączna wartość strat to 8 tys. zł.
Policjanci przypominają, że można uniknąć takich sytuacji. Wystarczy przestrzegać tych zasad:
Należy stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych, wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS;
Zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby;
Pamiętajmy, aby sprawdzać dane transakcji przed jej potwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);
Trzeba chronić swój telefon oraz szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz