W poniedziałek (27 listopada) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Mieszkaniec Olsztyna otrzymał na telefon wiadomość za pośrednictwem komunikatora o treści: „Tato, to mój nowy numer telefonu”.
Następnie osoba podająca się za syna, poinformowała, że jej poprzedni telefon się popsuł i teraz ma zastępczy numer. W dalszej korespondencji rzekomy syn poprosił o zapłatę rachunku w kwocie prawie 3 tys. zł, przesyłając numer konta, ponieważ miał problemy z zalogowaniem się do swojej bankowości elektronicznej.
64-latek przelał pieniądze na podany rachunek bankowy. Otrzymał jeszcze kolejną prośbę o zapłatę rachunku. Tym razem mężczyzna postanowił jednak zadzwonić do rzekomego syna, aby potwierdzić jego tożsamość.
Połączenia były odrzucane. Sprawa wyszła na jaw, kiedy mieszkaniec Olsztyna skontaktował się z członkiem rodziny, który zaprzeczył, aby syn miał problemy z telefonem. 64-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. W rezultacie doszło do utraty prawie 3 tys. zł.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz