- Prace na skrzyżowaniu ulicy Kościuszki z aleją Piłsudskiego potrwają do końca sierpnia – komentuje rzecznik prasowy urzędu miasta, Marta Bartoszewicz. - Kolejne etapy to budowa i przebudowa sieci podziemnych, budowy sieci trakcyjnych, wykonania podbudowy pod torowisko i samego torowiska, wylanie nowego asfaltu i na koniec – skonfigurowanie sygnalizacji świetlnej.
Skrzyżowanie Piłsudskiego i Kościuszki zostało zamknięte 9 lipca
Skrzyżowanie to zostało wyłączone z użytku w sobotę, 9 lipca. Jest to ostatni odcinek al. Piłsudskiego, na którym toczone będą prace, oraz – zgodnie z komentarzem Bartoszewicz – ostatni całkowicie zamknięty odcinek drogi.
- Skrzyżowanie zostało całkowicie wyłączone z ruchu, by wykonawca mógł jak najszybciej uporać się z pracami i ponownie udrożnić ten przejazd. Pozostałe prace są i będą prowadzone tak, by utrzymać ruch na ulicach czy skrzyżowaniach. Jest to ukłon w stronę mieszkańców, by mogli się przemieszczać, ale także utrudnienie dla dewelopera, które wydłuża o wiele czas budowy - mówi Bartoszewicz.
Jedno z głównych skrzyżowań Olsztyna ma być ostatnim które będzie całkowicie zamknięte
Przez zamknięte skrzyżowanie zawieszono kursy linii tramwajowej nr 1, prowadzącej od Wysokiej Bramy do ul. Kanta. W przypadku linii nr 2 - jeżdżącej ze zwiększoną częstotliwością - zastosowano "mijankę", czyli tymczasowy element torów, który pozwala tramwajom na przejście z jednego torowiska na drugie. Wykonany on został ze specjalnego stopu stali, w skład którego prócz żelaza wchodzi również węgiel, mangan, krzem, fosfor oraz siarka. Mieszanka ta pozwala stali wytrzymać ciężar kilkusettonowego pojazdu.
Specjalna "mijanka" pozwalająca na funkcjonowanie linii tramwajowej z Dworca Głównego w kierunku Jarot
Obecnie na remontowanym od prawie roku odcinku al. Piłsudskiego kładziona jest masa bitumiczna. W innych miejscach – zwłaszcza na ul. Krasickiego i Wyszyńskiego – zdaniem naszych Czytelników... prace nie wyglądają na zbyt postępujące. W komentarzach na portalu Olsztyn.com.pl internauci wyrażają swoją frustrację odnośnie ciągłych korków i blokowanych ulic. Według niektórych z nich "rozkopanie" połowy miasta nie przysparza fanów urzędnikom. Ratusz i na takie zarzuty ma odpowiedź.
- Oczywiście wiele osób zastanawia się czy na budowie "coś się dzieje". Otóż tak – praca wre, ale musimy pamiętać, że do tej pory były to prace podziemne - informuje Bartoszewicz. – To co jest pod ziemią zostało przebudowane już w około 70 proc., a infrastruktura nadziemna w około 15 proc. Prace powoli przenoszą się "na powierzchnię", co oznacza że będziemy mogli zauważyć jak postępują.
Na remontowanym od prawie roku odcinku alei Piłsudskiego zaczyna pojawiać się nawierzchnia
Budowa nowej linii tramwajów planowo ma potrwać do końca 2023 roku.
Więcej zdjęć w galerii poniżej.
Komentarze (59)
Dodaj swój komentarz