- Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej skierowaliśmy ogłoszenie o przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) z materiałami do decyzji środowiskowej dla rozbudowy blisko 34 kilometrów drogi krajowej nr 53 (DK53) na odcinku Olsztyn-Szczytno – informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie
Ogłoszenie ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA. W jego treści znajdą się szczegółowe informacje na temat zakresu zamówienia i warunków udziału w przetargu.
Prace przygotowawcze dla rozbudowy tej drogi będą toczyły się w latach 2022-26, natomiast budowa w systemie tradycyjnym zostanie zrealizowana w latach 2026-27.
Celem STEŚ będzie wskazanie optymalnych rozwiązań technicznych i zasadności ekonomicznej rozbudowy drogi w istniejącym śladzie lub budowy nowego przebiegu DK53. Nowy przebieg drogi dotyczyć będzie odcinków, gdzie byłoby to rozwiązanie korzystniejsze ekonomicznie i technicznie lub byłaby to jedyna możliwość dostosowania odcinka do klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym).
Rozbudowa drogi ma na celu poprawienie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 ton na oś.
- Poprawa bezpieczeństwa będzie osiągnięta poprzez skanalizowanie ruchu drogowego oraz budowę dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach. W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch ze zjazdów do nieruchomości i umożliwią zamknięcie części zjazdów na jezdnię DK53 – dodaje rzecznik GDDKiA.
Z kolei poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego oraz poprzez budowę i przebudowę zatok autobusowych.
Komentarze (10)
Dodaj swój komentarz