Jaka powinna być strona internetowa firmy?
Pierwsze kroki w e-biznesie zwykle okazują się najtrudniejsze. To właśnie na tym etapie należy zdecydować, jak promować swoją ofertę. Firmy, które nie inwestują w marketing online, same blokują sobie drogę do rozwoju. A przedsiębiorcy, którzy chcą osiągnąć sukces, powinni pomyśleć o założeniu własnej strony internetowej.
Tylko te marki, które mają witrynę WWW, mogą być postrzegane jako nowoczesne i profesjonalne przez potencjalnych klientów. Jednak samo stworzenie projektu to za mało. Należy jeszcze zadbać, aby firmowa strona zawierała wszystkie niezbędne elementy, które pozwolą jej spełnić oczekiwania i potrzeby dzisiejszych użytkowników.
Wizytówką Twojej działalności w sieci oraz centrum dowodzenia marketingiem stanie się więc tylko odpowiednio przygotowana i nowoczesna witryna. Dzięki niej możesz promować ofertę 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu. Ale pamiętaj, że strona musi robić na odbiorcach dobre wrażenie – w końcu stanowi często pierwszy punkt styczności klienta z firmą.
Chcesz, aby Twoja witryna nieustannie pracowała na sukces Twojego biznesu? Postaw na atrakcyjny projekt WWW – w końcu użytkownik potrafi na podstawie wyglądu już w kilka sekund wyrobić sobie zdanie na temat nie tylko strony, ale i całej prowadzonej przez Ciebie działalności. Nie wiesz, o co musisz zadbać w pierwszej kolejności? Czytaj dalej i sprawdź. Albo już teraz wypełnij formularz na https://wenet.pl/oferta/strony-www i zamów darmową konsultację z doradcą internetowym.
Strona internetowa firmy – jak powinna wyglądać?
Jeśli działasz w sieci, to z pewnością zdarzyło Ci się przeglądać różne serwisy. Jesteś więc w stanie wskazać spośród nich te, które nie sprawiły na Tobie dobrego wrażenia. Wiesz już też, z czego może wynikać chęć jak najszybszego opuszczenia strony WWW i udania się pod inny adres.
Dlatego teraz poznaj kilka ważnych elementów i cech, które sprawiają, że witryna wygląda profesjonalnie, a użytkownicy chcą z niej korzystać.
1. Zbieżność z identyfikacją wizualną marki
Profesjonalna strona internetowa to taka, która realizuje zdefiniowane cele np. poprawę widoczności oferty w sieci. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, stanowi ona wręcz centrum dowodzenia marketingiem – dlatego nie może działać w próżni od innych działań promocyjnych. Kluczem jest więc jej dopasowanie do identyfikacji wizualnej marki, której witryna stanowi zresztą ważną część.
Przygotowanie layoutu musi przebiegać w zgodzie z ustalonymi wytycznymi. Wiele firm ma własne księgi znaku, w których określa się np. kolorystykę, wygląd czy warianty logo. Zbieżność strony z identyfikacją wizualną marki pozwala nie tylko zachować spójność komunikacji, ale również wyróżnić projekt na tle konkurencji.
2. Odpowiednia kolorystyka
Nawiązując do poprzedniego punktu, warto jeszcze wspomnieć o kolorystyce, ponieważ powinna ona korespondować z całą identyfikacją wizualną marki. Należy ją również dopasować do branży i grupy docelowej. W końcu kolory wywołują u odbiorców różne skojarzenia i emocje.
Na co więc postawić przy tworzeniu strony internetowej? Najlepiej sprawdzi się jeden kolor przewodni oraz kilka uzupełniających odcieni. Przede wszystkim dlatego, że krzykliwa kolorystyka oraz zbyt obszerna paleta barw mogą rozpraszać użytkownika, a więc zmniejszyć szansę na konwersję (wykonanie przez odbiorcę pożądanego działania).
Wiele zależy od tego, do kogo kierujesz swoją ofertę oraz jakie produkty lub usługi oferujesz. Kolor niebieski wybierają przedstawiciele branży zdrowotnej czy finansowej, odcienie zielonego pasują do firm sprzedających towary pochodzenia naturalnego, a barwa biała jako oznaka profesjonalizmu stanowi świetny wybór dla producentów sprzętu elektronicznego.
3. Atrakcyjny design
Właściwie dobrana kolorystyka oraz wygląd dopasowany do branży i grupy docelowej to filary atrakcyjnego designu witryny – ale nie jedyne. Tym, co wyróżni Twoją firmę na tle konkurencji, będzie z pewnością indywidualny i niepowtarzalny projekt. Podczas jego tworzenia warto postawić na:
-
widoczne i konkretne przyciski CTA (wezwania do działania) np. „Kupuję”, „Pobierz teraz”;
-
spójne i wysokiej jakości zdjęcia oraz grafiki, które będą miały odpowiednią wielkość;
-
przykuwające uwagę odbiorców motywy i elementy wizualne;
-
logiczną konstrukcję opartą na jednolitym wyglądzie podstron oraz spójności kolorystycznej;
-
profesjonalną wizualizację treści poprzez infografiki, diagramy, ikony, wykresy, animacje czy filmy.
Profesjonalny design pomoże Ci zatrzymać użytkownika na stronie – a to już połowa sukcesu.
4. Zgodność z najnowszymi trendami
W projektowaniu stron internetowych – tak samo, jak w innych branżach – co chwilę pojawiają się nowe trendy i coraz ciekawsze rozwiązania. Nie musisz jednak co roku całkowicie zmieniać swojej witryny. Wystarczy, że będziesz na bieżąco z tym, co aktualnie jest na topie i wybierzesz te elementy, które mogą zainteresować Twoich odbiorców.
Obecnie profesjonalna strona kojarzy się z minimalistycznym designem. Nie oznacza to jednak, że nie możesz postawić na żywą kolorystykę – połączenie prostoty z neonowymi akcentami czy gradientami jest teraz niezwykle modne. Co więcej, wspomniane już ilustracje i wizualizacje danych zdecydowanie uatrakcyjnią witrynę. Postaw też na interaktywność, animacje i ruchome elementy 3D – odwiedzający to docenią.
5. Intuicyjny i czytelny układ strony
Jak wygląda profesjonalna strona dla firmy? Z pewnością jest przejrzysta, czytelna i intuicyjna. Każdy użytkownik odwiedzający taką witrynę musi od razu znaleźć na niej interesujące go informacje.
Co pozwoli osiągnąć taki efekt? Będą to z pewnością takie elementy jak:
-
czytelne przedstawienie oferty,
-
wartościowa i angażująca treść,
-
intuicyjne menu z kluczowymi zakładkami,
-
prosta oraz wyraźna czcionka,
-
prawidłowo sformatowane teksty,
-
wyróżnione i atrakcyjne przyciski CTA,
-
przemyślany układ podstron,
-
różne formy kontaktu z firmą,
-
nawigacja okruszkowa czy wyszukiwarka i opcja filtrowania.
Aby zadbać o profesjonalny wygląd, warto unikać przy tym nachalnych reklam i pop-upów czy krzykliwych banerów. Postaraj się zachować również równowagę pomiędzy ilością treści a jej czytelnością – w ten sposób łatwiej skłonisz odbiorców do podjęcia konkretnych działań.
6. Dostępność na wszystkich urządzeniach
Nie możesz zapomnieć, że dziś każda profesjonalna witryna musi być zaprojektowana zgodnie z oczekiwaniami użytkowników, czyli z dbałością o User Experience.
Choć wspomniane wcześniej cechy i elementy z pewnością wpłyną na wrażenia odbiorców podczas korzystania ze strony WWW, to kluczem do sukcesu może okazać się responsywność. W końcu nie bez powodów mówi się, że witryna musi być dostępna dla wszystkich. Dzięki zastosowaniu technologii RWD będzie można prawidłowo wyświetlać stronę na każdym urządzeniu – zarówno na smartfonach, jak i komputerach stacjonarnych.
Jak stworzyć profesjonalną stronę internetową? Podsumowanie
Firmowa witryna jest dopełnieniem Twojej działalności. Jeżeli chcesz więc zadbać o to, aby strona wygląda profesjonalnie, to musisz sprawić, aby współgrała z identyfikacją wizualną. Użytkownicy będą chętniej ją odwiedzać, jeśli przy tworzeniu projektu WWW zadbasz o odpowiednią kolorystykę, intuicyjny układ i atrakcyjny design. O sukcesie przesądzi zaś wykorzystanie trendów i technologii RWD.
Oczywiście wszystkie wspomniane elementy to dopiero połowa sukcesu. Przy projektowaniu nie tylko profesjonalnej, ale i skutecznej witryny należy pamiętać poza atrakcyjnym wyglądem również o kluczowych filarach – bezpieczeństwie, ciągłości i stałej obsłudze. Nie masz czasu, aby zająć się tym wszystkim samodzielnie? Nawiązanie współpracy z WeNet to najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.
Doradcy internetowi doskonale wiedzą, jak przygotować stronę internetową, aby odpowiadała na potrzeby Twojej firmy. W ramach kompleksowego pakietu usług otrzymasz:
-
nowoczesny i atrakcyjny projekt, który podkreśli zalety Twojej oferty,
-
responsywną stronę działającą szybko i sprawnie na wszystkich urządzeniach,
-
stałą opiekę specjalisty, który będzie wprowadzał zmiany i aktualizował treści,
-
certyfikat SSL, który uchroni przed hakerami i złośliwym oprogramowaniem,
-
chwytliwą domenę, bezawaryjny hosting i profesjonalne wsparcie techniczne.
Wciąż się wahasz? Zamów darmową konsultację i wycenę. Dowiedz się, dlaczego mali i średni przedsiębiorcy z różnych branż powierzyli losy swojej strony marce WeNet.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz