W sierpniu ubiegłego roku zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie przebudowy al. Wojska Polskiego. Podczas spotkań wybrano ostateczny – choć z zaplanowanymi poprawkami – wariant realizacji inwestycji. Najwyżej ocenionym rozwiązaniem było to zakładające budowę większej ilości zatok postojowych (15) i autobusowych (5).Według tego planu miałaby powstać droga jednojezdniowa dwupasowa z dodatkowymi pasami dla skręcających w lewo. W tym przypadku również poszerzenie drogi wyliczono na około 600 metrów kwadratowych. Realizacja wariantu zakładała wycinkę 3-4 drzew.
Projektant ostatecznie odrzucił propozycję społeczników zwężenia pasów ruchu do 3,0 m, stwierdzając, że zaproponowane rozwiązanie nie poprawi bezpieczeństwa ruchu na tym odcinku drogi, natomiast pogorszy warunki widoczności i przejezdności.
Społecznicy nie otrzymali jednak satysfakcjonujących wyjaśnień tej kwestii.
- Odpowiedzi na postulaty zawężenia pasów są niemerytoryczne – odpowiadał Tomasz Birezowski z Forum Rozwoju Olsztyna.
Analizowano również propozycję sporządzenia 4 wlotu rowerowego vis-a-vis ul. Rataja. To rozwiązanie również nie znalazło uznania projektantów.
- Z uwagi na bardzo duży ruch samochodowy w obu kierunkach zarządzający ruchem - MZDiM oraz Projektant opowiedzieli się za 3-ma wlotami i umiejscowieniem przejazdu dla rowerzystów przez al. Wojska Polskiego. Poinformowano też jednego z wnioskodawców, że nie planuje się budowy ronda na skrzyżowaniu z ul. Rataja, z uwagi na brak wolnej przestrzeni i warunki ruchowe w tym sąsiedztwo zjazdów – napisano w raporcie wieńczącym konsultacje społeczne w sprawie tej inwestycji.
Ostatecznie w projekcie przebudowy miała znaleźć się również propozycji utrzymania przejścia dla pieszych przy szpitalu psychiatrycznym oraz przejazdu dla rowerów na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Żeromskiego.
Przebudowa wciąż jest w fazie projektowej, a projektant wystąpił o warunki środowiskowe.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz