UX i UI
Tworzenie jakiejkolwiek strony internetowej trzeba zacząć od spojrzenia na nią oczami osoby z zewnątrz. User Experience to doświadczenia użytkownika, ogół wrażeń, które odnosi on podczas korzystania z witryny. UI to z kolei interfejs użytkownika, czyli elementy służące do jego interakcji ze stroną. Dzięki zadbaniu o dobre UX i UI, sklep ma szansę zatrzymać odbiorców na stronie na dłużej.
Prawidłowo wyeksponowane Value Proposition
Value Proposition to propozycja wartości, czyli korzyści, które otrzyma klient korzystając z oferty danego sklepu. To odpowiedź na pytanie, dlaczego ma on zwrócić uwagę właśnie na tę firmę, a nie na konkurencję. Należy więc zadbać o wybicie się na tle innych za pomocą konkretnej, silnej cechy. Wiele zależy od przyjętego modelu biznesowego. Sklep może pochwalić się np. tworzeniem unikalnych produktów na zamówienie lub dostarczaniem towaru w mniej niż 24 godziny. Value Proposition jest najczęściej eksponowane za pomocą sloganu umieszczonego pod nagłówkiem strony
Przyjazna nawigacja
Na ten aspekt składa się wiele elementów związanych ze wspomnianym już UX. Dzięki właściwie zaprojektowanej nawigacji odnalezienie pożądanego produktu będzie łatwiejsze. Jeśli klient będzie odczuwał chaos na stronie, po prostu ją opuści. Projektowanie sklepów internetowych musi więc obejmować właściwe rozplanowanie listy produktów. Jeśli asortyment jest niewielki, artykuły mogą zostać zaprezentowane jeden pod drugim, natomiast sklepy posiadające szeroką ofertę powinny podzielić je na kategorie. Warto zadbać o to, by wyszukiwarka była widoczna i wyświetlała sugestie produktów po wpisaniu kilku pierwszych liter. Można zdecydować się również na osobną opcję wyszukiwania wewnątrz kategorii. Dobrym pomysłem jest wyróżnienie konkretnego towaru na tle całej oferty. Rekomendacje produktów mogą przybierać różne formy, np. podział ze względu na płeć, produkty pasujące do tych znajdujących się już w koszyku, nowości oraz bestsellery.
Koszyk
Proces zakupu w większości sklepów internetowych przebiega podobnie. Klient wybiera produkty, które trafiają do wirtualnego koszyka. Następnie przechodzi do strony podsumowania, na której weryfikuje poprawność danych, wybiera opcję wysyłki i zapłaty. Nie warto zmieniać tej formy, ponieważ jest ona intuicyjna i znana większości odbiorców. Na stronie głównej sklepu najlepiej jest umieścić ikonkę koszyka. Klient klikając w nią może zobaczyć podgląd zakupów i złożyć zamówienie
Zdjęcia
Nie jest niczym nowym informacja, że zakupy robi się oczami. Zdjęcia produktów powinny znajdować się już na stronie głównej sklepu. Muszą one być oryginalne, a nie pobrane z Internetu. Warto zdecydować się na współpracę z fotografem dysponującym aparatem dobrej jakości.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz