Dziś jest: 06.04.2025
Imieniny: Celestyna, Izoldy
Data dodania: 2021-11-05 10:01

Cezary Kapłon

Nowe fakty ws. likwidacji miejsc postojowych przy ul. Iwaszkiewicza

Nowe fakty ws. likwidacji miejsc postojowych przy ul. Iwaszkiewicza
Mieszkańcy zwrócili uwagę, że likwidacja miejsc parkingowych utrudni życie osobom mieszkającym przy ul. Iwaszkiewicza, ale także służbom ratowniczym
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Wracamy do tematu likwidacji miejsc postojowych przy ul. Iwaszkiewicza. Otrzymaliśmy korespondencję, jaką wymienili mieszkańcy bloków przy ww. ulicy oraz prezydent Piotr Grzymowicz.

reklama

W imieniu mieszkańców do prezydenta zwrócił się Paweł Sokół. W piśmie zapytał o lokalizację miejsc parkingowych, które miałyby zastąpić te zlikwidowane pod budowę ścieżki rowerowej (Likwidują miejsca parkingowe na ul. Iwaszkiewicza, aby wybudować ścieżkę rowerową) przy blokach na ul. Iwaszkiewicza 21, 23, 25, 27, 38 i 40.

Paweł Sokół powołał się na art. ustawy o samorządzie gminnym.

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego.

– możemy przeczytać w ustawie.

Mieszkańcy zwrócili uwagę, że likwidacja miejsc parkingowych utrudni życie osobom mieszkającym przy ul. Iwaszkiewicza, ale także służbom ratowniczym i porządkowym. Zaparkowanie w okolicy ww. bloków w dzień jest bardzo trudne, a wieczorem „praktycznie niemożliwe”.

W dodatku mieszkańcy poruszyli temat Łynostrady, która jest oddalona o zaledwie 100 metrów od ul. Iwaszkiewicza.

– Budowa nowej trasy rowerowej związanej z likwidacją miejsc parkingowych i za tym idącym utrudnieniem życia mieszkańców, skutkować będzie uniemożliwieniem prawidłowego funkcjonowania (brak możliwości dostarczenia podstawowych produktów do miejsc zamieszkania z powodu braku miejsca do parkowania), co spowoduje znaczne niezadowolenie społeczne – wyjaśnił Paweł Sokół.

Zaznaczył, że przy ul. znajduje się Szkoła Podstawowa nr 29, do której codziennie dowożone są dzieci „narażone na niebezpieczeństwo z powodu braku możliwości bezpiecznego zatrzymania się”.

W związku z tym mieszkańcy chcą, aby władze miasta zaprzestały realizacji tej inwestycji, rozważyły możliwość utworzenia dodatkowych miejsc parkingowych i poprawiły infrastrukturę drogową.

(kliknij, aby powiększyć)

Na pismo odpowiedział prezydent Piotr Grzymowicz. Przypomniał, że inwestycja jest ostatnim etap większego projektu. Pierwszy etap zwyciężył w OBO w 2016 roku. Chodziło o „Budowę ciągu pieszego wraz z dopuszczonym ruchem rowerowym w dolinie Łyny oraz zatoką autobusową w ciągu ul. Iwaszkiewicza”. Drugi z 2019 roku nosił nazwę „Dokończenie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Iwaszkiewicza wraz z likwidacją miejsc postojowych” (drugą część zdania prezydent podkreślił).

Prezydent przypomniał, że w 2017 roku miasto zleciło opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej ww. ulicy „Przebudowa ul. J. Iwaszkiewicza – budowa zatok postojowych wraz z przebudową oświetlenia drogowego”.

– Realizacja przedmiotowej inwestycji byłaby możliwa po uzyskaniu dofinansowania zewnętrznego lub w ramach kolejnych edycji OBO – w przypadku zainteresowania mieszkańców – przyznał Piotr Grzymowicz.

Prezydent przypomniał o jeszcze jednym dokumencie, a mianowicie „Programie budowy dróg rowerowych w Olsztynie” z 2009 roku. I rzeczywiście, przeglądając ten dokument, można zauważyć, że zaplanowano drogę rowerową przez ul. Iwaszkiewicza jako dojazdową do dróg głównych (Tuwimy, Obrońców Tobruku). Jednak na tej samej mapie widać także trasę wzdłuż Łyny (obecna Łynostrada – zaznaczona kolorem zielonym), ale pełni ona funkcję trasy rekreacyjnej, czyli nie została uwzględniona w tym opracowaniu. Z resztą prezydent w liście całkowicie pominął istnienie Łynostrady.

Za to wyjaśnił, że OBO pełni funkcję konsultacji społecznych „mających na celu włączenie mieszkańców w decydowanie o wydatkowaniu określonej części budżetu Olsztyna na zadania przez siebie wskazane i dające realną szansę zrealizowania własnych pomysłów”.

– To sami mieszkańcy zdecydowali o budowie ścieżki rowerowej, a co za tym idzie częściową likwidacją miejsc postojowych – dodał Piotr Grzymowicz i na zakończenie zachęcił do realizacji własnego projektu w przyszłym roku.

(kliknij, aby powiększyć)

Zastrzeżenia do wypowiedzi prezydenta mają także mieszkańcy. Zauważyli, że projekt z 2016 roku (Budowa ciągu pieszego wraz z dopuszczonym ruchem rowerowym w dolinie Łyny…) nie wspomina o budowie ścieżki rowerowej oraz likwidacji miejsc postojowych.

Autor projektu zgłoszonego w 2016 roku do OBO wnioskował o wybudowanie 500-metrowej ścieżki i nowego chodnika, które połączą osiedle z ul. Tuwima i przyszłą Łynostradą, czyli nadrzędną promenadą – przyznał pan Wojciech.

– możemy przeczytać w tekście „Wyborczej Olsztyn” z 2018 roku.

Pan Wojciech zwrócił także uwagę na to, dlaczego projekt jest realizowany etapami, skoro na stronie OBO, znajduje się informacja, że nie ma takiej możliwości.

Czy można realizować zadania OBO w etapach, np. w tym roku opracowanie projektu, a w roku następnym jego wykonanie?

Nie. W ramach Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, które zakładają realizację jedynie ich części, w tym sporządzenia wyłącznie projektu bądź planu przedsięwzięcia lub zabezpieczają środki na wykonanie, bez uwzględnienia kosztów projektu.

– możemy przeczytać na stronie OBO.

Pan Wojciech ma też zastrzeżenia do słów prezydenta w temacie dokumentu „Przebudowa ul. Iwaszkiewicza – budowa zatok postojowych…” z 2017 roku.

– Oznacza to tworzenie nowych miejsc postojowych, a nie ich faktyczną likwidację. Likwidacji ulega dotychczasowych prawie 40, a jeżeli projekt będzie kontynuowany, na co wszystko wskazuje, ulegnie kolejnych 40 – na wysokości bloku nr 38 – miejsc postojowych. Natomiast obecny projekt zakłada budowę tylko 9 miejsc – powiedział mieszkaniec ul. Iwaszkiewicza.

Dodał także, że to na pewno nie mieszkańcy w ramach OBO podjęli decyzję o rozpoczęciu przebudowy chodnika i likwidacji miejsc parkingowych, ponieważ w zeszłym roku nie składano wniosku w tej sprawie.

– Jeżeli traktować zachętę pana prezydenta nt. złożenia w przyszłym roku do OBO wniosku na przykład pod nazwą „Likwidacja ścieżki rowerowej i budowa ogólnodostępnych miejsc postojowych wzdłuż ul. Iwaszkiewicza na wysokości bloków od 38 do 21” poważnie, oznaczać to może powrót do normalności i kolejny wydatek w wysokości 0,5 mln zł – dodał pan Wojciech.

Mieszkańcy ul. Iwaszkiewicza będą protestować na swojej ulicy w sobotę w południe. Zapraszają radnych i władze miasta do dialogu.

Wrócimy do tematu.

Galeria

Komentarze (67)

Dodaj swój komentarz

  • Komuna won 2021-11-09 01:10:55 5.184.*.*
    A ja myślę, że jesteś przydupasem arbuza. Czyli tępą melepetą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 3
  • Mieszkaniec Iwaszkiewicza 23 2021-11-07 19:20:07 81.190.*.*
    Mieszkam w bloku nr 23 obok tej inwestycji i ją zdecydowanie popieram. I ja i sąsiedzi, więc proszę nie wypowiadać się za wszystkich, w dodatku mieszkańców osiedla!?! Równy chodnik i ścieżka rowerowa są tu potrzebne. Wydaje się jednak, że można było zamienić z prostopadłych na równoległe do jezdni więcej miejsc parkingowych, szczególnie na łuki ulicy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 3
    • Wwr 2021-11-07 20:24:19 88.156.*.*
      Dokładnie tak. Za wszystkich mieszkańców wypowiada się Pad Dominik Kowalkowski A.K.A. "lubię zapierdalać" i pan Wojciech, który nie bardzo umie czytać ze zrozumieniem takie dokumenty, jak regulamin OBO. Projekty nie mogą być realizowane w etepach, ale każdy projekt może dotyczyć konkretnego odcinka inwestycji. To jest serio aż tak trudne do zrozumienia dla gawiedzi? 😂
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
    • rdd 2021-11-07 22:53:57 81.190.*.*
      Niby doktor nauk politycznych, spin-doktor starostwa, lansujący się w mediach na regionalnego speca od marketingu politycznego, a do zrozumienia zasad budżetu obywatelskiego potrzebni mu są sąd i prokuratura. Żenada.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
  • Tfusk 2021-11-07 09:09:31 37.248.*.*
    Haha cała Polska śmieje się z zaściankowego Olsztyna tu psy szczekają d... A matoły I puste łby uważają że dziecko można wozić do szkoły rowerem. Wsadźcie se w d...wasze rowery i tramwaje. Kiedyś mówiło się na rowerzystę "cudowne dziecko dwóch pedałów". Poza tym - arbuz won.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 9
    • Aha 2021-11-07 20:25:36 88.156.*.*
      Cała Polska śmieje się też z twojej mamy, że urodziła debila, tylko ci to ma do rzeczy?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 3
    • Aha 2021-11-09 01:41:37 79.191.*.*
      Ojej, wyczerpał ci się zapas słów. Co za niespodzianka. 🤭 Wyczerpałeś tygodniowy limit mojego czasu, jaki przeznaczam na ludzi o IQ gotowanego ziemniaka. Piona, pozdrów mamę, może ci coś skapnie z tego arbuza z jej okrężnicy, skoro tak wielbisz ten owoc. ✌️
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 1
    • Aha 2021-11-09 01:54:57 79.191.*.*
      Skończył się zasób słów? Ojej, co za niespodzianka. Pozdrów mamę, niech ci wyciśnie trochę soku z arbuza zwieraczem, skoro tak bardzo lubisz ten owoc.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • BOLO 2021-11-06 18:51:37 207.244.*.*
    Na zdjęciach z protestu na radio olsztyn widać że protestujący to same starsze osoby, paniusie, grube brzuchy itp. Każdy tam ma po 2 auta i zapomnieli jak się jeździ na rowerze. Wstyd za takie postawy - samolubne i egoistyczne. Daliście się frajerzy napuścić na pieszych i rowerzystów i teraz będziecie mieli w nich wroga. Zróbcie tak żeby wszystkim było dobrze - niech miasto i OSM wezmą się do roboty.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 8
    • Betonwon 2021-11-06 20:30:50 37.248.*.*
      A ty pewnie ten frajer rowerzysta co powiew wiatru cię zdmuchuje na pobocze :) co za dzban
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 14
    • do Betonwon 2021-11-06 20:42:11 93.105.*.*
      To się popisałeś Betonwon. Właśnie tacy jak ty nie przyciągną do wspólnego protestu nikogo więcej. Ma racje BOLO że jesteś marionetką, która daje soba sterować.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 3
    • Beton won. 2021-11-07 09:06:30 37.248.*.*
      Marionetką to twoja stara oraz beton i jego przydupasy. Idź se zwal pod jego portret to ci ulży i durne myśli nie będą do głowy przychodzić.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 8
    • Oj 2021-11-07 20:30:36 88.156.*.*
      Beton, ćwierćinteligencie, wszystko ci się kojarzy z masturbacją? Pamiętaj o myciu Reni po każdym rytuale ostrzenia ołówka. 🤭
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
    • Oj 2021-11-09 01:19:06 188.146.*.*
      Ile ty masz osobowości, typie z dupy wysrany? Spieprzają do Chin, walczyć z komuną, amebo.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
    • Oj 2021-11-09 01:44:30 188.146.*.*
      Pisze się "kurpiów", analfabeto.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Iwaszkiewicz 2021-11-06 18:46:53 93.105.*.*
    Budowa jest nie do zatrzymania. Wykonawca zrobił już dużo, kupił i przywiózł materiał. Trzeba to dokończyć i rozliczyć. Protestujący powinni skupić się na tym żeby: 1. władze miasta wyremontowały cała uliczkę oraz spowolniły na niej ruch, 2. spółdzielnia wybudowała miejsca parkingowe dla mieszkańców, 3. dalsza część ścieżki rowerowej i chodnika do przystanku była zbudowana tak żeby zachować istniejące miejsca parkingowe. Na taki kompleksowy projekt jestem z wami!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 6
    • mieszkaniec os. Mleczna 2021-11-07 13:35:50 176.221.*.*
      Na całym odcinku ul. Iwaszkiewicza ograniczenie prędkość już wynosi 40 km/h, więc co chcesz jeszcze spowalniać? Jak jesteś cudownym dzieckiem dwóch pedałów, to zimą tam też nie przejedziesz, bo ten odcinek chodnika należący do miasta od lat nie jest odśnieżany.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 6
    • Aha 2021-11-07 20:36:03 88.156.*.*
      Musisz się publicznie chwalić swoją ksenofobią, tłuku? Co to za pierdoły o ograniczeniu do 40 na całej długości ulicy? Jak jesteś kretynem, nie oczekuję że inni zrównają w dół do ciebie. Ah, i tak, powinno być tak ograniczenie do 30 km/h. Nie tylko wirtualne, ale i wymuszone infrastrukturą. Iwaszkiewicza w najszerszym odcinku ma 12 metrów, ale mimo tego poparliście debile budowę zatoki autobusowej w tym miejscu, kosztem chodnika.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 3
    • mieszkaniec os. Mleczna 2021-11-08 10:46:27 176.221.*.*
      Tylko jeden dziwoląg jest w bloku 23, który podczas jesiennych szarug jeździ w krótkich gadkach na rowerze a latem chodzi opatulony w tęczowy szal. Ale nie jest on reprezentatywny dla swego bloku, ponieważ jego mieszkańcy byli na sobotnim proteście.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
    • Aha 2021-11-08 12:07:18 79.191.*.*
      O czym ty, idioto, pieprzysz? Fantazjujesz na temat sąsiadów? Zajmij się swoim życiem i nie wpierdalaj w cudze.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 2
    • mieszkaniec os. Mleczna 2021-11-09 12:02:35 176.221.*.*
      Jakże typowy język miłości dla cudownych dzieci dwóch pedałów! Gdy tylko ktoś ma inne zdanie i nie zamierza współfinansować wymysłów od czapy urzędasów z Ratusza. Podpowiadam im- przy niechcianej przez mieszkańców inwestycji jest oczko wodne, więc może niech je też zabetonują i symbol tej niezwykle nieudolnej prezydentury będzie zwieńczony?!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • PROTEST - KOMEDIA 2021-11-06 18:41:30 23.106.*.*
    Byłam dziś na tym "proteście". Goś który to organizował mia przygotowane karteczki z hasłami, przyjechało kilka aut chyba jego znajomych, udających mieszkańców, zaangażowana została policja - ze 4 radiowozy - do pilnowania, był prezes spółdzielni, media. A raczek KOMEDIA
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 6
    • mieszkaniec oś. Mleczna 2021-11-07 11:24:25 176.221.*.*
      Nie masz bladego pojęcia, o czym piszesz. Ta część osiedla była zasiedlana w połowie lat 90-tych, więc większość stanowią 50-cio latkowie i czują więź z osiedlem. Twoje osiedle może być następne i niewykluczone, że już beton jest mieszany? Ponadto chcę zwrócić uwagę, że po zakończonym proteście ludzie się rozeszli do pobliskich domów. Grzymowicza i jego stronników zmartwię, bo nie jest on właścicielem Olsztyna a został tylko wynajęty do służenia mieszkańcom i może stracić niespodziewanie tę posadę.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 11
    • Hahaha 2021-11-07 20:40:03 88.156.*.*
      Większość stanowią mieszkania na wynajem dla studentów i stąd tłok. Oderwało cię od rzeczywistości, gościu. Aha, czy przypadkiem zlikwidowane miejsca parkingowe nie były nawierzchni betonowej, w przeciwieństwie do DDR? Masz większy numer buta, niż IQ.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 2
  • Anty PZPR 2021-11-06 18:29:36 176.221.*.*
    Człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 3
  • Dyro 2021-11-06 16:54:57 88.156.*.*
    C*** nie Prezydent
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 6
    • Dzięki 2021-11-07 20:41:08 88.156.*.*
      Dzięki za przedstawienie się, teraz możesz napisać coś w temacie inwestycji.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • eric 2021-11-06 15:19:05 176.221.*.*
    Można odnieść takie wrażenie, że Grzymowicza pierwszą pasją jest betonoza i ma ciągoty polityczne oraz więcej współczucia dla ludzi nielegalnie forsujących polskie granice od zaspokajania potrzeb bytowych mieszkańców. Głosu mieszkańców potrzebuje tylko w dniu wyborów.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 4
    • Hahaha 2021-11-07 20:43:15 88.156.*.*
      Nieśmiało zapytam, czy przypadkiem nawierzchnia zlikwidowanych miejsc postojowych nie była betonowa? Bo DDR ma nawierzchnię asfaltową, wybiórczo inteligentny adwersarzu.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 0
  • luuuudzie 2021-11-06 11:47:52 93.105.*.*
    Luuuudzie zróbcie taką presje na ratuszu żeby i chodnik był, i ściezka rowerowa i miejsca parkingowe. Nie dajcie sie skłócić. Wszystko jest potrzebne. Niech ratuszowi robią to z głową.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 0
  • Inżynier Betonu 2021-11-06 09:01:39 37.109.*.*
    Tylko w Olsztynie takie cyrki że nieudolny pracownik ratusza aby wybudować głupi kawałek porządnej ulicy czy chodnika chcę wykorzystać do tego instrument służący do zupełnie innych celów, jakim jest OBO. No ale czego spodziewać się po "fachowcu" z PZPR. Jeszcze raz przypomnę: naprawa dróg i stworzenie normalności to zas..my OBOWIĄZEK gminy, na który nie potrzeba organizować OBO. Puknijta się w te puste (...).
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 3
  • Janusz Platfusiewicz 2021-11-06 08:53:21 37.109.*.*
    Ten beton to idiota ponad wszelką miarę. Do potęgi entej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 3
    • Pff 2021-11-07 20:46:01 88.156.*.*
      A ja myślę, że worek cementu wygrałby z tobą w szachy. Podejmujesz wyzwanie?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • Janusz Nosacz I 2021-11-06 07:46:44 176.221.*.*
    I tak budowy nie zatrzymają. Będą tylko utrudniać życie ludziom którzy chcą skorzystać z DROGI PUBLICZNEJ. Idzie do swojej spółdzielni bo to ona powinna wam zapewnić miejsca postojowe a nie gmina.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 6
    • Beton won. 2021-11-06 09:18:24 37.109.*.*
      Janusz spadaj na szczaw barani łbie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 11
    • Beton won. 2021-11-06 10:01:21 37.109.*.*
      Janusz spadaj na szczaw barani łbie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 11
  • Hshaha 2021-11-06 00:54:27 81.190.*.*
    Pan Wojtuś, naukowiec i wielki polityczny doradca, pieni się nie bez powodu :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 3
    • Pan Wojtuś 2021-11-06 19:49:47 83.24.*.*
      Masz rację. Likwidowanych jest 70 ogólnodostępnych miejsc postojowych - także dla ciebie!!!
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 6
    • Pfft 2021-11-07 20:50:16 188.146.*.*
      Jak dotąd - 30 miejsc. Trzymaj się faktów,a może ktoś, kiedyś potraktuje cię poważnie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Inwalida 2021-11-05 19:28:31 83.20.*.*
    Czy ktoś może powiedzieć czemu decyzją konserwatora zlikwidowano JEDYNE miejsce postojowe dla INWALIDY na Starym Mieście. Nie wskazując innego w pobliżu..?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 2
    • Omg 2021-11-05 20:51:17 195.136.*.*
      Gdzie dokładnie?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 2
  • mm2 2021-11-05 19:18:41 176.221.*.*
    Gmina nie ma obowiązku zapewnienia miejsc postojowych pod domami mieszkańców. To obowiązek wspólnoty
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 6
  • Graza 2021-11-05 16:42:50 5.184.*.*
    Dalej kupujcie po 3 samochody na mieszkanie to będzie gdzie parkować xd
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 8
    • Janusz Platfusiewicz 2021-11-06 18:35:45 37.248.*.*
      Grażyna CH cię to interesuje kto ile ma aut, durna melepeto. Ty możesz jeździć na mopie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 6
    • Sruu 2021-11-07 20:54:28 188.146.*.*
      To, typie, że parkując autko w przestrzeni publicznej zabierasz miejsce na inne potrzeby, nie ponosząc żadnych kosztów. Chciało się kupować kilka autek? To 50 m dalej jest parking strzeżony, zwykle w dużej części pusty. Plac sam za swoją wygodę, zamiast przerzucać koszty na innych mieszkańców, baranie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Olsztynianka 2021-11-05 15:52:59 83.24.*.*
    No jasne, wszystko dla rowerzystów, a kierowcy niech sobie radzą. Rozumiem ekologię, ale nie można tylko dbać o jedną wybraną grupę społeczną. Problemy z parkingami na olsztyńskich osiedlach są przerażające! A może tak pochylić się nad zwiększeniem miejsc parkingowych na niektórych olszyńskich osiedlach - a byłoby co robić i wdzięczność olsztyńskich kierowców byłaby duża :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 11
    • Srutututu 2021-11-07 20:58:56 188.146.*.*
      Niedaleko zlikwidowanych miejsc są dwa parkingu strzeżone. Chcesz komfortu? Plac za niego. To nie obowiązek mieszkańców miasta, aby płacili za twoje podwożenie dupy pod sam blok.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • docho 2021-11-05 15:10:32 178.42.*.*
    Wybitnym przykładem nieudolności Grzymowicza była budowa ściezki rowerowej na ul. Tuwima by za kilka lat puścic ścieżką tramwaj , by nastepnie zamiast tramwaju puścić autobusy .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 9
    • aaa 2021-11-05 18:52:32 81.190.*.*
      Polemizowałbym z tym kilka lat :) Kilkanaście - to się zgodzę. warto przypomnieć,że ulica Tuwima ma już około 20lat.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 6
  • LOLsztyn 2021-11-05 14:48:42 79.191.*.*
    No ludzie kochani .... Już tyle razy widzieliście środkowy palec od prezydenta, a mimo to dalej wchodzicie z nim w polemikę. Poczekajcie. Wybory przyjdą. Wtedy przypomnijcie sobie wszystkie za i przeciw obecnej władzy. Do tej pory cierpcie tak jak chcieliście, skoro macie pamięć krótką.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 4
    • nikt ważny 2021-11-05 17:00:59 46.186.*.*
      To jest ostatnia kadencja słabego Prezydenta. Niestety ale w ostatnich wyborach kontrkandydat był jeszcze słabszy.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 2
    • Janusz Platfusiewicz 2021-11-06 18:36:43 37.248.*.*
      Wręcz przeciwnie.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0

www.autoczescionline24.pl