We wtorek (24 maja) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt.
Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Pokrzywdzona postępowała według instrukcji fałszywego pracownika banku. Oszust zaciągnął pożyczkę w kwocie niemal 40 tys. zł i wypłacił środki z jej konta.
Policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani kodu autoryzacyjnego SMS. Nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz