Data dodania: 2004-11-24 00:00
Praca przy bazie
Przy tworzeniu bazy danych, dotyczącej m.in. powojennej historii Olsztyna, będą pracować niepełnosprawni. Teraz przechodzą szkolenia. Później otrzymają pracę przy tworzeniu i prowadzeniu baz danych.
Wiadomo, jak teraz trudno zdobyć pracę, tym bardziej niepełnosprawnym. Dla mnie szkolenia to jedyna możliwość jej pozyskania. Dają one nie tylko praktyczne możliwości, ale również możliwość spotkania wielu ludzi - mówi jeden z uczestników rozpoczętego właśnie szkolenia dla niepełnosprawnych. Skierowano na nie 12 osób.
- Większość z nich ma wyższe wykształcenie - mówi Elżbieta Dzienidowicz z Zakładu Doskonalenia Zawodowego, prowadząca szkolenia. - Nie mają kłopotów z przyswajaniem wiedzy.
Na pierwszych zajęciach uczestnicy uczą się obsługi komputera i specjalistycznych programów potrzebnych do tworzenia internetowych baz danych. Na zakończenie kursu każdy będzie musiał przygotować elektroniczny folder promujący miasto lub region.
Mało znana a ciekawa
Tego typu szkolenie zorganizowano po raz pierwszy. Jest częścią projektu "Historia w budowaniu społeczeństwa informacyjnego". Szkolenie będzie trwało 12 miesięcy, zaplanowano 1240 godzin zajęć. Po ich ukończeniu niepełnosprawni otrzymają pracę przy tworzeniu i prowadzeniu baz danych.
- W ten sposób opracowana zostanie m.in. baza danych zawierająca
materiał z Archiwum Państwowego, dotyczący powojennej historii Olsztyna, mało znanej, a przecież ciekawej - informuje Paulina Żukowska z biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, koordynującego projekt.
Bezrobotni niepełnosprawni będą tworzyć też bazę danych Muzeum Warmii i Mazur oraz archidiecezji warmińskiej.
Szwedzki program
Paulina Żukowska wyjaśnia, że celem projektu jest aktywizacja bezrobotnych w dziedzinie ochrony dziedzictwa kulturowego regionu z wykorzystaniem nowoczesnych technik informatycznych.
W realizację projektu zaangażowali się Szwedzi z regionu Halland, którzy odwiedzili Olsztyn w ubiegłym tygodniu. Przekażą specjalny program do tworzenia baz danych, który funkcjonuje u nich już od końca lat 90. Przystosowany do obsługi w języku polskim.
Grzegorz Szydłowski
[email protected]
Historia w budowaniu
Pomysłodawcą projektu "Historia w budowaniu społeczeństwa informacyjnego" jest Urząd Miasta w Olsztynie. Prowadzi go wspólnie ze Szwedami. W jego realizację jest też zaangażowane Archiwum Państwowe oraz Wojewódzki Urząd Pracy. Prace koordynuje Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków.
Większość uczestników ma wyższe wykształcenie - mówi Elżbieta Dzienidowicz
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz