- Na początek analizujemy wnioski firm, które chciałyby złożyć ofertę na wykonanie zadań ujętych w projekcie – tłumaczy Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
We wtorek komisja otworzyła wnioski, które zostały złożone w pierwszym etapie przetargu na wykonawcę dla projektu „tramwajowego”. W tej części procedury przetargowej złożone wnioski zostaną przeanalizowane i urzędnicy wybiorą 5 firm, które złożą ostateczne oferty, sporządzone na podstawie specyfikacji wydanej przez ratusz.
- Rozstrzygnięcie przetargu planujemy na przełomie listopada i grudnia tego roku. Kontrakt będzie wart setki milionów złotych - dodaje Piotr Grzymowicz.
Projekt zakłada nie tylko budowę linii tramwajowej, ale również reorganizację całego systemu transportu publicznego. Dla potrzeb komunikacji autobusowej zostanie wybudowanych 2km wydzielonych pasów, a nowoczesny system sterowania ruchem ma wprowadzić priorytet na skrzyżowaniach dla pojazdów transportu publicznego.
Podróżujący komunikacją miejską będą mogli również korzystać z tablic informacyjnych, zainstalowanych na przystankach, które pokażą rzeczywisty czas przyjazdu i odjazdu autobusu lub tramwaju.
Według władz, projekt „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie" to ogromna szansa i wyzwanie dla naszego miasta. Szansa, ponieważ po raz pierwszy, w Olsztynie będzie możliwość kompleksowej modernizacji systemu transportu publicznego. Wyzwanie, ponieważ Olsztyn jest jedynym miastem w Polsce, które po prawie 50-letniej przerwie wraca do komunikacji szynowej.
Budowa transportu zbiorowego w Olsztynie, jest największym projektem z zakresu transportu publicznego realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Komentarze (6)
Dodaj swój komentarz