Można zaryzykować stwierdzenie, że obecnie żyjemy we franczyzowych czasach. Przedsiębiorstwa rozwijające sieci oparte o ten model (wystarczy wspomnieć o takich markach jak McDonald’s) ciągle się rozwijają i kształtują trendy w swoich branżach.
Poznaj, czym dokładnie jest franczyza, jakie są jej największe zalety oraz dlaczego warto zainteresować się tym modelem działalności w przypadku branży usług kurierskich i platform takich jak epaka.pl.
Czym właściwie jest system franczyzowy?
Franczyza to model biznesowy polegający na tym, że franczyzodawca udziela franczyzobiorcy licencji na wykorzystywanie własnego znaku towarowego, a także całego know-how czy systemu zarządzania usługami. Franczyzobiorca na podstawie zawartej z franczyzodawcą umowy zobowiązuje się do przestrzegania określonych zasad oraz wyznaczonych standardów.
Wkraczający w świat biznesu albo zmieniający branżę franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy wsparcie w zakresie kwestii merytorycznych, obsługi produktu lub usługi, metod pozyskiwania klientów, marketingu i reklamy. Dzięki temu łatwiej mu odnaleźć się w nowej biznesowej rzeczywistości, a ryzyko niepowodzenia jest znacznie mniejsze niż w sytuacji, gdy zaczyna w niej działać bez tego rodzaju wsparcia.
Główne zalety systemu franczyzowego
Do największych zalet płynących z działania w ramach modelu franczyzowego należą:
* Szybkie wejście na rynek – franczyzodawca, korzystając z biznesowego pomysłu, know-how oraz technicznego zaplecza franczyzodawcy, nie musi zaczynać o zera, lecz od razu może działać na rynku i generować zyski.
* Działanie pod znaną marką – rozpoznawalność marki franczyzodawcy to kolejny atut, jeśli chodzi o sprawne wejście przez franczyzobiorcę na rynek i zdobycie na nim dobrej pozycji.
* Stabilność – wynika z tego, że biznesowa koncepcja franczyzodawcy została pozytywnie zweryfikowana przez rynek, a więc osiągnęła sukces.
* Bezpieczeństwo – franczyzobiorca nie musi od podstaw budować marki oraz systemów obsługi produktu i klienta, co wiązałoby się z koniecznością zainwestowania dużych środków, a także ryzykiem, że owa inwestycja mogłaby się nie zwrócić.
* Skuteczność – marki zaczynają rozwijać swoje franczyzy wtedy, gdy ich koncepcje okazują się efektywne, więc franczyzobiorca może oczekiwać, że podpisując umowę franczyzową, stawia na skuteczną opcję biznesową.
* Możliwość rozwoju – wielowymiarowe wsparcie ze strony franczyzodawcy stanowi bardzo ważny element rozwoju franczyzobiorcy, który czerpie z jego wiedzy, doświadczenia oraz konkretnych rozwiązań, dzięki czemu ryzyko popełnienia błędów jest bardzo niskie.
Franczyza w branży usług kurierskich – dlaczego warto?
Branża usług kurierskich jest jednym z najprężniej rozwijających się segmentów współczesnej gospodarki. Wraz z rozwojem rynku e-commerce, wzrasta zainteresowanie usługami kurierskimi. Różnego rodzaju raporty potwierdzają stały wzrost ilości nadawanych przesyłek, zarówno tych krajowych, jak i zagranicznych. Trudno wyobrazić sobie siłę, która mogłaby odwrócić ten postęp, skoro globalna pandemia koronawirusa, która sparaliżowała wiele różnych dziedzin życia, nie wpłynęła na rynek przewozowy negatywnie, lecz wręcz przeciwnie – bardzo go pobudziła.
W jaki sposób stać się częścią sukcesu rynku usług kurierskich? Poprzez dołączenie do sprawdzonej sieci franczyzowej. Przykładem świetnie rozwijającej się franczyzy w branży kurierskiej jest epaka.pl. To serwis internetowy umożliwiający porównanie usług najpopularniejszych firm kurierskich oraz nadanie przesyłki. Ponadto epaka.pl dysponuje rozbudowaną siecią stacjonarnych punktów nadania i odbioru przesyłek, które działają właśnie na zasadach franczyzy.
Dołączając do sieci franczyzowej epaka.pl szybko (w przeciągu 14 dni) i bezpiecznie otworzysz swój własny punkt nadania i odbioru przesyłek kurierskich, korzystając ze wsparcia firmy, która w branży z powodzeniem działa już od 12 lat.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz