W trakcie 15-letnich rządów Piotra Grzymowicza zrealizowano wiele inwestycji, jednak tą najbardziej kojarzoną z byłym prezydentem jest przywrócenie tramwajów. Na początku 2024 roku uruchomione zostały nowe linie - nr 4 i nr 5, które połączyły Pieczewo ze starówką i Dworcem Głównym.
Drugi etap inwestycji tramwajowej, rozpoczęta w połowie 2021 roku, miała kosztować 422 mln zł i zostać zakończona w połowie 2023. Następnie termin przekładano do stycznia bieżącego roku. Nie wszystkie prace zostały jednak zakończone - zwłaszcza te finansowe.
Wykonawca, konsorcjum Polimex-Mostostal uznał, że należy mu się więcej pieniędzy niż chciało zapłacić miasto. Zwracano np. uwagę na to, że władze Olsztyna nie dostarczyły odpowiedniej dokumentacji dotyczącej niektórych elementów. To właśnie potrzeba poprawienia dokumentów w trakcie robót przełożyć się miała na terminy.
Sprawą już w 2022 roku zajęła się Prokuratoria Generalna. Urzędujący wówczas prezydent Piotr Grzymowicz chciał domknąć sprawę przed opuszczeniem urzędu. Trudne i długie rozmowy zakończyły się... w poniedziałek (6 maja), dzień przed zaprzysiężeniem nowej władzy.
W przypadku niepowodzenia negocjacji sprawa miała zostać skierowana do sądu. Oznaczałoby to wieloletnią zwłokę, a całość długotrwałego procesu musiałyby przejąć nowe władze Olsztyna.
Postępowanie objęte zostało tajemnicą - nie wiadomo więc, ile dokładnie wynosiła kwota ugody. Według nieoficjalnych informacji będzie ona o wiele niższa od oczekiwań konsorcjum Polimex-Mostostal i może nie przekroczyć 10 mln zł.
Komentarze (36)
Dodaj swój komentarz