Działania SXO – definicja search experience optimalization
Wiele osób, które jeszcze nie poznały tego terminu zastanawia się: SXO – co to takiego? Termin jest dość często spotykany, jednak jego rozwinięcie warto przypomnieć. Skrót SXO oznacza połączenie dwóch terminów, a właściwie dziedzin marketingu.
Jedną jest SEO (search engine optimalization) – optymalizowanie witryn dla lepszej widoczności podczas wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Drugą UX (user experience) – sposób, w jaki użytkownik doświadcza stronę. To znaczy – czy jest skłonny na niej zostać, przeglądać ją i dokonywać pożądanych z twojego punktu widzenia czynności. Są to między innymi:
- zakup produktu/wybór usługi;
- pozostawienie informacji kontaktowych;
- przejście do innych podstron;
- kierowanie się silną intencją zakupową.
Wszystkie te czynności wiodą do wzrostu sprzedaży, budowania twojej marki, rozbudowy twojego przedsiębiorstwa, zapewnienia twojej firmie sukcesu na rynku. A to wszystko przy założeniu, że użytkownik naprawdę polubi sposób, w jaki się z nim komunikujesz. Oto właśnie działania SXO – search experience optimalization. Witrynę twojej marki łatwo znaleźć i przyjemnie z niej korzystać. Jak sprawić, by działania SXO były skuteczne?
SEO+UX+CRO = SXO
Wszystkie działania służące optymalizacji twojej witryny, zarówno te w jej obrębie (on-site), jak i off-site (na innych serwisach internetowych), to tradycyjne SEO. Połączone z tworzeniem funkcjonalnych, wygodnych dla użytkownika stron (UX) oraz dobrymi praktykami CRO (optymalizacja współczynnika konwersji – użytkownik częściej podejmuje działania na twojej stronie internetowej) składają się na SXO.
Nie można więc mówić o dobrym SXO bez witryny:
- łatwej w obsłudze;
- widocznej dla wyszukiwarek;
- wzbudzającej zaufanie;
- skłaniającej do podejmowania działań;
- łatwej w nawigowaniu;
- widocznej na innych portalach internetowych.
Audyt SXO niesie za sobą wiele korzyści. Twoja firma, marka, przedsiębiorstwo, sklep czy inna działalność w internecie jedynie straci, jeśli go nie przeprowadzisz! Co możesz zyskać?
Audyt SXO – w czym pomoże twojej firmie?
Chcesz, aby twoja firma była efektywna i przynosiła zyski. Drogą do tego jest oczywiście marketing internetowy o wielu aspektach. Audyt SXO pozwala ci dojrzeć, które aspekty marketingu pozostają niedopracowane. W jaki sposób użytkownik zyska okazję na lepsze poruszanie się po twojej stronie. Jak uprzyjemnisz mu wizytę na niej i zwiększysz współczynnik konwersji.
Widoczna strona i zadowolony użytkownik to klucz do sukcesu twojej firmy. Nikt nie może spędzać długich sekund (tak, sekund!) na szukaniu czegoś w witrynie, co powinno być widoczne niemal natychmiast. Nikt nie powinien szukać twojej witryny w wyszukiwarce na stronie numer dwa w wynikach wyszukiwania, ale na najwyższych pozycjach z pierwszej strony!
Dobra agencja SXO bez trudu określi, które działania powinieneś wprowadzić, aby poprawić widoczność swojej firmy w internecie. Doradzi, co zmienić, aby doświadczenie użytkownika twojej strony było jak najbardziej przyjemne i przekładało się na wysoki współczynnik konwersji: https://ladybusiness.pl/optymalizacja-wspolczynnika-konwersji-dlaczego-jest-wazna/. To wszystko zyskasz, wybierając audyt SXO u doświadczonej agencji!
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz