Dziś jest: 21.04.2025
Imieniny: Anzelma, Bartosza
Data dodania: 2015-06-03 08:55

Iwona Starczewska

Wyprowadzą ruch samochodowy i areszt śledczy z centrum miasta

To tylko niektóre z pomysłów w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Przestrzennego Śródmieścia, który przedstawiono w Olsztynie. Śródmieście stolicy Warmii i Mazur miałoby stać się miejscem przyjaznym mieszkańcom, a rozwiązaniem pomagającym zrealizować ten cel miałoby być wprowadzenie między innymi strefy ''Tempo 30'', czy zmiana przeznaczenia placu Dunikowskiego.  

reklama

W Tartaku Raphaelsohnów zaprezentowano główne założenia Zintegrowanego Programu Rozwoju Przestrzennego Śródmieścia Olsztyna, dokumentu nad którym pracują urzędnicy ratuszowego biura planowania przestrzennego.Ten – po akceptacji mieszkańców zostanie przedstawiony na sesji Rady Miasta, która zdecyduje, czy wprowadzić jego założenia w życie.

Projekt zakłada między innymi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta na ulice: Artyleryjską, Armii Krajowej, Obrońców Tobruku, Obiegową, Kętrzyńskiego, Limanowskiego i aleję Wojska Polskiego. Autorzy projektu chcą również zmniejszenia ruchu samochodowego w tej części miasta poprzez wprowadzenie strefy ''Tempo 30'', czyli obszaru, w którym dopuszczalna prędkość pojazdu wynosiłaby 30 km/h.

W ramach odciążenia Śródmieścia miałaby powstać również północna obwodnica Olsztyna, a także nowa ulica Partyzantów z priorytetem dla pojazdów komunikacji miejskiej i rowerzystów. W nowym Śródmieściu Olsztyna miałaby powstać również, zakładana przy budowie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, kładka łącząca okolice Dworca Głównego z Zatorzem.

W projekcie nie zabrakło również wzmianki o konieczności zagospodarowania Placu Dunikowskiego. Z popularnego placu ''pod szubienicami'' miałby zniknąć parking, a miejsce to miałoby służyć mieszkańcom miasta, również jako arena miejskich spotkań rekreacyjnych, czy jako brama do Parku Centralnego. Ten również miałby zostać połączony z Podzamczem poprzez zorganizowanie miejskich plant przy ul. Pieniężnego.

Z centrum miasta zniknąłby również areszt śledczy, który jest niechlubną wizytówką tej części Olsztyna, a sam obiekt miałby służyć mieszkańcom. Kwestia jego zagospodarowania pozostaje jednak otwarta.

Projekt zagospodarowania Śródmieścia będzie konsultowany z mieszkańcami, by ostatecznie trafić pod głosowanie radnych. To oni zdecydują w jakim kształcie miałby być realizowany. Wspominając jednak ubiegłoroczny konflikt radnych w sprawie proponowanego przez prezydenta Olsztyna zwężenia alei Piłsudskiego i ograniczenia ruchu w tej części miasta, możemy spodziewać się kolejnej, burzliwej dyskusji.

 

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • allensteiner 2017-08-07 23:03:40 88.156.*.*
    Słuszna i śmiała koncepcja przywrócenia śródmieścia mieszkańcom, jak najmniej samochodów w tej części miasta koniec z "trasą szybkiego ruchu w mieście" miasto jest dla ludzi a nie dla śmierdzących samochodów oby jak najszybciej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • jasie 2015-06-07 20:21:23 188.146.*.*
    w sumie prezydent i grupa radnych ma gdzie parkować zlikwidujmy wszystkie parkingi i zróbmy betonowe place jak ten solidarnosci a reszta niech rowarkami do centrum zjeżdża to takie ekologiczne
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • rad75 2015-06-06 17:06:16 82.18.*.*
    Przecież ten idiotyczny pomysł zakorkuje miasto. Powinni obie odkorkować coś między uszami...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Mazury666 2015-06-05 14:23:28 195.178.*.*
    Jestem za
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • turysta 2015-06-04 14:11:16 88.156.*.*
    Niech pomysłodawcy strefy >Tempo 30 > wezmą koło i p......ną się w czoło to będzie najlepszy pomysł w ich życiu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 3
  • olsztyniak66 2015-06-03 10:19:08 91.216.*.*
    Wystarczy poczekać z konsultacjami, aż ruszą tramwaje i nowa Piłsudskiego. Nagle się okaże, że to fajnie bez autostrady w centrum miasta i poparcie dla takich pomysłów wzrośnie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0

www.autoczescionline24.pl