Do ustalonego w umowie terminu oddania 4 i 5 linii tramwajowej (16 października) zostało niecałe 5 miesięcy. Projekt współfinansowany był z dotacji unijnej. Aby udało się bezproblemowo rozliczyć pozyskaną z UE kwotę, trzeba dotrzymać określonych dat.
Rozpoczęta prawie 2 lata temu budowa II nitki tramwajowej ma kosztować ponad 451 mln zł. Obejmuje budowę torowiska, trakcji tramwajowej, peronów tramwajowych i tramwajowo-autobusowych, węzła przesiadkowego Wysoka Brama, przebudowę skrzyżowań i ulic na całej długości trasy oraz estakady tramwajowej o długości 270 metrów.
Ile udało się wykonać do tej pory? Rzecznik prasowy pracującego nad budową konsorcjum Polimex Mostostal, Anna Czyż, poinformowała w rozmowie z Wyborczą Olsztyn, że zaawansowanie robót wynosi ok. 60 proc.
Podziemne sieci sanitarne wykonane są w 95 proc, estakada w ok. 80 proc, roboty torowe oraz roboty drogowe w ok. 60-80 proc, a prace wykończeniowe 15-20 proc. Prace realizowane są na całym zakresie, a wykonawca "dąży do dotrzymania terminu umownego".
Do końca wakacji zakończone mają zostać prace na pętli w Pieczewie wraz z dojazdem na ul. Wilczyńskiego. Do użytku ma zostać oddana także al. Piłsudskiego i przynajmniej jednostronny ciąg pieszy od ul. Kościuszki do ul. Wyszyńskiego - z wyłączeniem skrzyżowania z ul. Dworcową.
Konstrukcja II nitki tramwajowej to rozbudowa powstałej w 2017 roku linii, która "przywróciła" tramwaje do Olsztyna po kilkudziesięciu latach nieobecności. Połączyła ona Jaroty ze Starym Miastem oraz Dworcem Głównym. Powstające obecnie linie mają połączyć te dwa punkty z Pieczewem.
Komentarze (52)
Dodaj swój komentarz