W piątek (6 października) do jednej z mieszkanek powiatu olsztyńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika placówki bankowej. Poinformował kobietę o próbie wyłudzenia pożyczki z jej konta bankowego.
Chwilę później 33-latka odebrała jeszcze kilka połączeń w tej sprawie od rzekomych konsultantów. Kobieta stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Jeden z rozmówców poinformował, że dzwoni w sprawie udzielenia pomocy technicznej bankowości internetowej, w celu weryfikacji konta i anulowania pożyczki. 33-latka postępowała według instrukcji rzekomego pracownika.
Na jego polecenie zaciągnęła pożyczkę za pośrednictwem aplikacji bankowej, a następnie zwiększyła limit wypłat z konta za pomocą kodów BLIK. „Bankowiec” nakłonił 33-letnią mieszkankę powiatu olsztyńskiego do wypłacenie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie. Po dokonaniu ostatniej transakcji i otrzymaniu kodów BLIK mężczyzna się rozłączył.
Kobieta kontaktując się z infolinią swojego banku, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa. 33-latka straciła prawie 5 tys. zł. O sprawie powiadomiła policję.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz