Sieć Lidl od 4 lat zabiega o budowę centrum dystrybucji w gminie Gietrzwałd. Według obecnych planów, pod budowę miałaby zostać przeznaczone 40 ha ziemi przy drodze powiatowej z Gietrzwałdu na Łajs. Wójt gminy, Jan Kasprowicz przekonuje, że dodatkowe miejsca pracy oraz kilka milionów więcej z tytułu podatków pomogą w rozwoju.
Zupełnie innego zdania jest grupa mieszkańców gminy, która od początku roku zbiera podpisy pod protestem. Według nich megamagazyn Lidla zepsuje klimat miejsca (gdzie doszło do jedynych w Polsce objawień maryjnych zatwierdzonych przez Kościół katolicki) i oszpeci piękny krajobraz.
Za sprawą nietrafionych oraz z nikim nie konsultowanych decyzji powstają coraz to nowe inwestycje zaburzające harmonię i urok tego miejsca. Już od dłuższego czasu są o tym rozmowy niezadowolonych z tego co się dzieje mieszkańców, a także osób którym na sercu leży dobro naszej urokliwej okolicy. W ludziach zbiera się gorycz i bunt na dziwne i nieracjonalne decyzje. Zaskakują one nawet najbardziej odpornych mieszkańców naszej gminy.
- czytamy w stworzonej przez Komitet Obrony Gietrzwałdu petycji online, którą podpisało blisko 250 osób. W mediach społecznościowych ruchu planowany magazyn Lidla nazywany jest często "molochem".
Z tym, że centrum dystrybucyjne nie doda uroku gminie Gietrzwałd, zgadza się wójt. Uważa jednak, że "nie będzie uciążliwe dla środowiska, ani dla ludzi".
- Moim zdaniem protesty nie mają sensu - powiedział Kasprowicz w rozmowie z PAP. - Ludzie chcą nowej drogi, nowego chodnika, ale nie chcą inwestorów. To nie jest logiczne.
Jako przykład dla Gietrzwałdu podaje gminę Stawiguda, gdzie w ostatnich latach powstało kilka centrów dystrybucyjnych.
Jako strona w sprawie inwestycji wypowiedziała się dla nas Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
- Aktualnie jesteśmy zainteresowani wieloma lokalizacjami, w których moglibyśmy wybudować nowe centrum dystrybucji Lidl Polska. Znajdujemy się na etapie poszukiwań najbardziej odpowiedniego miejsca - powiedziała nam Robaszkiewicz.
I dodała: - Pragniemy jednak podkreślić, że projektując każdą naszą nową inwestycję, m.in. sklepy czy centra dystrybucji, zwracamy dużą uwagę na nowoczesne rozwiązania ekologiczne.
Według przedstawicielki Lidla, firma oferuje atrakcje wynagrodzenia, które są jednymi z najwyższych w handlu, a ponadto pozapłacowe benefity, takich jak m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe
Komentarze (57)
Dodaj swój komentarz