Do sytuacji, w której "doradzał" Nawacki, dojść miało pod koniec marca w Poznaniu. Dariusz Lipiński, polityk związany z Prawem i Sprawiedliwością, wybrał się do jednego ze sklepów zagranicznej sieci dyskontów. Po wyjściu ze sklepu po kilku minutach zobaczył... wezwanie do zapłaty 95 złotych.
- Zanim skończycie 10-15 min zakupy, jacyś naciągacze wystawią Wam "bilet" na 95 zł, mimo że dla klientów Lidla parkowanie jest bezpłatne - skarżył się na Twitterze Lipiński.
Pośród wielu odpowiedzi na wpis (z czego większość pytała, czy były parlamentarzysta pobrał bilet z parkometru), znalazł się prezes olsztyńskiego Sądu Rejonowego. Maciej Nawacki w odpowiedziach radził, co robić w sytuacji takiej, jaka spotkała Lipińskiego.
- Zignorować. Ciekawe kto im udostępni dane do pozwu i jak wykażą sposób wyliczenia tych 95 złotych - pisał sędzia. - Gdzie potwierdzenie zapoznania klienta z regulaminem?
Nie był to koniec dyskusji. w odpowiedziach do wpisu Nawackiego pojawili się wątpiący w jego rady internauci. Rozmowa przeszła na bardziej "lokalne" tony, gdy ktoś zapytał o parkometry w Olsztynie - czy lepiej brać bilet, czy "olać".
- Nie, nie ma sensu marnować później czasu na walkę z niesłusznymi roszczeniami. Ale jeśli zapomniało się biletu... nie płacić. W większości przypadków nie zrobią nic - pisał Nawacki.
Internauci szybko zauważyli, że dane, których według prezesa SR firma "nie może ściągnąć", mogą zostać pobrane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Jeden z odpowiadających pytał, co może zrobić w sytuacji, gdy nie wiedząc o "braku podstaw" kary zapłacił ją dwa razy?
- Do PUODO ze skargą jeśli twierdzą, że umowa brak było informacji o przetwarzaniu danych osobowych w umowie jeśli bezumowne 1.5 h za darmo nie ma roszczenia CePik informował o zmianie sposobu przetwarzania danych w trybie art 14 ust. 4 RODO?
W kolejnych komentarzach Nawacki podawał przepisy, według których kierowca nie powinien być karany za brak biletu. Jednym z punktów była możliwość wykazania, że kierowca zapoznał się z regulaminem i wiedział, że grozi mu kara.
Za obsługę parkometrów odpowiedzialna jest firma APCOA, będąca największym tego typu przedsiębiorstwem w Polsce. Na rodzimym rynku jest obecna od 1998 roku. W Olsztynie ich parkometry można zobaczyć pod sklepami sieci Lidl, Biedronka, czy Auchan.
Komentarze (38)
Dodaj swój komentarz