Dziś jest: 22.11.2024
Imieniny: Cecylii, Stefana
Data dodania: 2022-06-13 13:14

Mateusz Sikorski

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu sparaliżowały południowe osiedla Olsztyna

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu sparaliżowały południowe osiedla Olsztyna
Fot. Czytelniczka Olsztyn.com.pl

Według urzędników miejskich, tramwaje w Olsztynie to inwestycja, która ma pomóc mieszkańcom w przemieszczaniu się. Inaczej sprawę widzą kierowcy i podróżujący autobusami. Zdaniem niektórych, reorganizacja ruchu drogowego prowadzi do jeszcze większego zakorkowania miasta, które i tak jest już znane z zatorów drogowych. Zmiany w ruchu, jakie w niedzielę dotknęły skrzyżowanie Pstrowskiego, Synów Pułku i Wyszyńskiego w poniedziałkowy poranek sparaliżowały południowe osiedla Olsztyna. 

reklama

W niedzielę (12 czerwca) w godzinach wieczornych nastąpiła zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Pstrowskiego, Synów Pułku i Wyszyńskiego. Wyłączona została sygnalizacja świetlna, a na miejscu powstało tymczasowe rondo. Przejścia dla pieszych i przystanki autobusowe nadal znajdują się w tym samym miejscu.

Do dyspozycji kierowców zostało po jednym pasie ruchu – w poniedziałkowy poranek spowodowało to korki na ulicach dojazdowych do wyżej wspomnianego skrzyżowania. Dodatkowe utrudnienia mają kierujący większymi pojazdami, którym ledwo udaje się przejechać.

Jeden z korków - według internautów - ciągnął się od obwodnicy aż do tymczasowego ronda. Kierowcy polecali unikanie skrzyżowania "przy Rolniku"; boją się także jak skrzyżowanie wyglądać będzie w "godzinach szczytu".

Fot. czytelniczka Olsztyn.com.pl

Utrudnienia drogowe spowodowane są rozbudową linii tramwajowych. Pierwszy etap inwestycji zakończył się na jesień 2015, w grudniu tego roku uruchomiono wszystkie trzy dotychczasowe linie. Etap drugi rozpoczął się w lipcu ubiegłego roku – obejmuje budowę torowiska tramwajowego z Pieczewa do Wysokiej Bramy/dworca PKP, co pozwoli utworzyć dwie dodatkowe linie. Inwestycja ma kosztować ok. 400 milionów złotych, z czego 80% pochodzi ze środków Unii Europejskiej. O inwestycji pisaliśmy w artykule Ruszyła budowa nowej linii tramwajowej w Olsztynie.

O olsztyńskie tramwaje spór toczy się od pierwszych decyzji ratusza o budowie torowisk. Mieszkańcy są w tej sprawie podzieleni, jedni uważają rozszerzenie komunikacji miejskiej za potrzebne, inni pogardliwie nazywają prezydenta Grzymowicza pogardliwie "tramwajarzem" i "motorniczym". O opinii olsztynian odnośnie tramwajów i ich potrzebności pisaliśmy w artykule Czy tramwaje są potrzebne olsztynianom? Przedstawiamy opinie

 

Galeria

Komentarze (53)

Dodaj swój komentarz

  • Olsztyniak 2022-06-16 18:00:55 94.254.*.*
    BETONOWICZ ! Co narobiles ,takie miasto popsules ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 6
  • NOTHING PERFECT 2022-06-16 08:19:48 46.186.*.*
    Co drugi samochód to jedna osoba w samochodzie. W Warszawie i w wielu miastach to bardzo dobry środek transportu a szczególnie kiedy paliwa tak drogie. Tramwaj nie stoi w korkach i miesięczny koszt abonamentu to nie dużo w porównaniu do utrzymania samochodu i jego zakupu.Ja rozumiem jak ktoś transportem się zajmuje to ok samochód bardzo potrzebny. Oczywiście gdyby w Olsztynie było więcej linii to było by super wtedy tramwajem praktycznie wszędzie ale władza woli 10 miliardów przez 5 lat na tvpixz , zmarnować na elektrownię prawie 1,5 miliarda,na kary itd itd ile by można zrobić z tego dla mieszkańców wielu miejscowości i miast. Pieniądze trzeba szanować i mieć do niego szacunek bo pieniądze ciężko zarobić a wydać na głupoty b.łatwo. Mądre wydawanie a nie na głupoty. Chcecie stadionu kibice ale jak władza tak trwoni pieniądze to nigdy nie będzie stadionów e Polsce nowych bo skoro tak się marnuje pieniądze zamiast dla ludzi coś robić aby mieszkańcy z tego korzystali to marnotrawstwo na każdym kroku a później jeden krzyczy , że Unia Europejska ukradła Polsce pieniądze albo ,że Unia Europejska chce zniszczyć Polskę....przez tyle lat jesteśmy w Unii Europejskiej i Polska istnieje i Polska ma z tego profity jak i Unia Europejska oczywiście bo zawsze tak jest , że obie strony mają z tego zysk ale Polska gospodarczo jak i w innych sprawach jest w innym punkcie niż to było 20 lat temu. Oczywiście nigdzie nie jest doskonale i nigdy nie będzie świat doskonały ale DOŚĆ TEGO MYDLENIA LUDZIOM GŁÓW, ŻE Unia Europejska beeee , że Unia chce niszczyć. Tego nie da się już słuchać tych głupot!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • OBWODNICĄ JAK MOŻESZ 2022-06-14 20:59:57 46.186.*.*
    ZASTANAWIA MNIE DLACZEGO TAK DUŻO KIEROWCÓW NIE JEŹDZI OBWODNICĄ???? JA ROZUMIEM, ŻE NIE DA SIĘ WSZĘDZIE OBWODNICĄ ALE WIELU KIEROWCÓW JEDZIE W STRONĘ GALERI WARMIŃSKIEJ A JADĄ NIE OBWODNICĄ!!! W KORKU 18-20 LITRÓW SPALANIE A OBWODNICĄ BEZ PROBLEMU I SPALANIE 7-8 LITRÓW. WIDZĘ ILE KIEROWCÓW ZAMIAST OBWODNICĄ JEDZIE W KORKACH.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 5
  • Olsztyniak 2022-06-14 15:07:57 31.61.*.*
    Zdecydowana większośc tych "zakorkowanych" to lokalni którzy dojeżdzają do pracy . Oczywiście mogli by dojechać komunikacją , ale nie po to kupiło się wozidło na 15 lat w kredycie żeby teraz jeździć autobusem .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 15
  • Allenstein 2022-06-14 12:49:21 5.184.*.*
    Będzie pięknie
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 2
  • Jaca 2022-06-14 11:54:01 89.205.*.*
    Tu nie chodziło o żadne tramwaje i żeby było dobrze mieszkańcom tylko, żeby przy okazji nachapać się lapówek.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 7
  • grafi 2022-06-14 11:32:26 195.191.*.*
    Bardzo dobrze, stójcie i się trujcie w tych j... gratach. :D
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 16
  • VOX 2022-06-14 07:43:57 88.156.*.*
    DALI MALPIE BRZYTWE I TAKI JEST EFEKT. TAK BRAK WYOBRAZNI PROWADZI DO WYLACZENIA KOMUNIKACYJNEGO DZIELNIC POLUDNIOWYCH MIASTA.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 5
  • kamyk 2022-06-13 20:43:04 95.160.*.*
    Nie narzekajcie wybraliście sami tego prezydenta i radę miasta ,którzy żądzą kolejną kadencję
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 13
  • Ol 2022-06-13 20:20:20 46.204.*.*
    Nikt nie pomyślał o trolejbusach. Wielka szkoda, bo były by porządne drogi ,dobra komunikacja i kompromis dla wszystkich. ( Znaczenie mniejsze koszty inwestycji, szybsza realizacja) . Brak chaosu komunikacyjnego , rozrytych dróg i nerwowych mieszkańców...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 5
  • Centrumol 2022-06-13 18:54:34 37.248.*.*
    Proszę zwrócić uwagę na partyzantów, gdzie robiono odpowiednie odwodnienie i kopano przez 2.5 roku, a ulicę zalewa gorzej niż przed remontem...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 29 1
  • NOL Z Olsztyna 2022-06-13 17:42:13 37.47.*.*
    Burdel na kółkach.Kiedy ktoś z prokuratury dobierze się do dupy arbuzowi.Rozpiepszone wszystko autobusy i samochody jeżdżą po placu budowy.Autobusem ciężko zmieścić się pomiędzy pachołkami nasi mądrzy inżynierowie i coraz to nowe pomysły na objazdowy Olsztyn,ale uśmiechnij się człowieku stojąc w korku co najmniej jak na Wislostradzie.A dziś szczyt wszystkiego bagno na całym mieście i pływające separatory.To niebo grzmi na te pomysły.A gdzie gumiaki i wiosła dla pieszych .Ale nie według ZDZiT to klęska żywiołowa bo burza przeszła .Dobrze że Olsztyn pagórkowaty bo tak to byśmy jeszcze powódź mieli bo woda po tym betonie nie ma gdzie płynąć.Ale NOE w swoim tramwaju śmieje się od ucha do ucha.Ciekawe czy dudków starczy by zakończyć ten burdel.Z pozdrowieniami wkur.... kierowca .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 37 9
  • Akasjsjdoaoashakja 2022-06-13 15:29:00 104.28.*.*
    Skrzyżowanie pstrowskiego/ synów pułku. Zwężenie z 4 pasów do jednego (jadąc w stronę wyszyńskiego). No jeden geniusz to wymyślił a jeszcze większy geniusz się na to zgodził i zatwierdził. Brawo. Połowa jarot, pieczewo i nagórki będą stać w korku na jednym pasie. BRAWO. Jak długo? Nikt nie wie bo nikt tego nie nadzoruje. Tu mamy ciągłe opóźnienia i żebranie o dodatkową kasę. A wystarczy spojrzeć na uwm i budowę nowej siedziby wpia i wns. Umowa obwarowana poważnymi karami dla wykonawcy. Ciągły nadzór. Efekt? Oddają do użytku PRZED terminem. Budując w tym samym czasie. Bez żebrania o dopłaty (jakoś oni mogli podpisać umowy z hurtowniami z gwarancją cen na dzień umowy a budowacze uranii czy tramwajów już nie?). Aha no i na uwm jakoś nie brakuje pracowników a przy tramwajach rozkopane i brak ludzi. Na pieczewie taki sam stan robót jak 4 miesiące temu. Nic się jie dzieje a dzieci mają dużą piaskownicę. Brawo urząd miasta. Geniusze inwestycyjni.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 57 4
  • Vot 2022-06-13 15:21:23 41.33.*.*
    Ta nasza ekipa od inwestycji drogowych i tymczasowej zmiany organizacji ruchu drogowego to banda idiotów
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 36 2
  • Groszek 2022-06-13 14:54:22 5.184.*.*
    A wystarczyły coraz to nowsze autobusy Elektryczne i technologia taka sama ewentualnie trojlebusy. Koszta mniejsze nie trzeba ulic zamykać pod budowy a co najważniejsze nie niszczyć miasta. Kononowicz z ratusza niszczy nam miasto, niszczy ośrodki, szkoły, przedsiębiorców i nie ma na nic pieniędzy. Najgorsze jest to że nikt szaleńca nie potrafi powstrzymać. A gdzie są rady osiedli?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 34 41
  • Ja 2022-06-13 14:41:22 94.254.*.*
    Skończyli by w jednym miejscu, zamykają i zwężaja drogi a postępów brak. Nie przejedziesz przez Olsztyn by nie wyjechać na jakiejś budowie. Zakorkowali jedne drogi, zaczęliśmy jeździć innymi, a teraz i te rozkopują, by je ,, poprawić,,. Alternatyw brak, obwodnica pożera tony paliwa, parkingów brak by się przesiąść w autobus, poza tym stoja w korkach ze wszystkimi. Jedyna nadzieja że inflacja zabije tą inwestycję, zbudują zwykłe buspasy i drogi.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 24 1
  • Kiedy? 2022-06-13 14:29:21 88.156.*.*
    Wiadomo, że burdel w mieście jest, ale NOLe nie pomyślą żeby na razie nie pchać się swoimi szrotami i nie zwiększać dodatkowo korków. Za dużo to na ich umysły, nie może jeden z drugim zostawić rzęcha pod miastem i z mpkiem albo z buta zasuwać? Kiedy wreszcie ograniczymy wjazd do miasta samochodom z innym rejestracjom?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 34
  • Architekt 2022-06-13 14:04:10 109.43.*.*
    Kurde nie mogli poczekać 2 tygodnie do wakacji? Ruch wtedy jest mniejszy i mniejsze korki. Ale u nas budowlańcy myślą tylko o budowie a nie o innych zero empati przy tworzeniu harmonogramu. Kluczowe skrzyżowanie i tylko po jednym pasie? Przejścia dla pieszych na rondach powinny być oddalone bo każde wejście pieszego to blokada ruchu. Może warto zrobić światła dla pieszych w cyklu czterozmianowym?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 13
  • Hłe hłe 2022-06-13 14:03:17 188.146.*.*
    Bo się wsiuny pchają swoimi padakami do miasta zamiast pksem jeździć tak jak zasługują,pora winiety za wjazd samochodów z inną rejestracją wprowadzić
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 31
  • nikt ważny 2022-06-13 13:41:42 83.20.*.*
    Wystarczy cierpliwe poczekać. Ile? Niedługo. Kilkanaście miesięcy, czyli mniej więcej 1,5 roku. Każdy rozumie utrudnienia w trackie budowy ulic. Każdy wie, że po zakończeniu inwestycji powinno być lepiej. Niestety nie łatwo jest pojąć "dlaczego tymczasowa organizacja ruchu" jest tak fatalnie zorganizowana. Tymczasowe drogi wykonane z połamanych płyt, na których można uszkodzić zawieszenie. Oznakowanie beznadziejne, mało czytelne. Ogólna niefrasobliwość Wykonawcy. Jest źle. Do tego wydaje się, że Inwestor czyli Gmina Olsztyn, jakby nie nadzoruje tego wszystkiego.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 28 7

www.autoczescionline24.pl